Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2009

ΟΛΠ-Cosco: Προβληματίζει ο ενδολιμενικός ανταγωνισμός

Προβληματισμός επικρατεί στον Πειραιά κατά πόσο ο ΟΛΠ θα καταφέρει να αντέξει στον ανταγωνισμό της Cosco. Ο Οργανισμός έχει μείνει με μία προβλήτα, με μικρή δυναμική μπροστά στην προβλήτα ΙΙ που παραχωρήθηκε στους Κινέζους και θα κληθεί να ανταγωνιστεί ένα διεθνή όμιλο που έχει πίσω του μία παγκόσμια οικονομική δύναμη, την Κίνα.
Η διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ φοβάται μία επιθετική τιμολογιακή πολιτική στα φορτία από την πλευρά της Cosco με την παράλληλη απασχόληση φθηνότερου εργατικού δυναμικού

Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ζητηθεί από τους Κινέζους να απαλειφθεί από τη σύμβαση παραχώρησης η απεμπόληση του δικαιώματος του Οργανισμού να αναπτύσσει νέους εμπορευματικούς σταθμούς. Με την απάλειψη του όρου αυτού ο ΟΛΠ θα απελευθερωθεί επιχειρηματικά από αυτή τη δέσμευση που του αποστερεί την προοπτική ανάπτυξης.
Πρέπει στο σημείο αυτό να επισημανθεί ότι ο συγκεκριμένος όρος αποτέλεσε κομβικό σημείο για τους Κινέζους και κατά την πρώτη διαπραγμάτευση της σύμβασης.
Επίσης, η κυβέρνηση θέλει να έχει το δικαίωμα να μπει ως μέτοχος στη θυγατρική της Cosco, τη ΣΕΠ που λειτουργεί στο λιμάνι του Πειραιά, ώστε να μπορεί να συμμετέχει στη λήψη στρατηγικής σημασίας αποφάσεων. Μέχρι σήμερα οι Κινέζοι το μόνο που έχουν δεχθεί είναι να συμμετέχει εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομίας - Ναυτιλίας στο διοικητικό συμβούλιο της ΣΕΠ, ο οποίος θα έχει απευθείας γνώση των κινήσεων των Κινέζων. Όμως η ψήφος του δεν θα παίζει ρόλο στη λήψη αποφάσεων.
Όσο αφορά τα φορολογικά προνόμια που απολαμβάνει η Cosco έναντι του ΟΛΠ, κύκλοι της κυβέρνησης υποστηρίζουν ότι μπορούν να εξισωθούν φορολογικά με την Cosco με νομοθετική ρύθμιση προκειμένου να μην βρίσκονται σε δυσμενέστερη σχέση με τον ανταγωνιστή τους. ΄
Πηγή:MariNews
Σχόλιο , Αναδημοσίευση : Αλέξανδρος Κουρτέσης , Εκτελωνιστής . http://custom-brokers.blogspot.com/ (Πάντως αν μη τι άλλο είναι "ευχάριστος" ο προβληματισμός των Διοικούντων το εναπομείναν τεμάχιο του προβλήτα Ι . Ο προβληματισμός τους είναι χαρά μας , διότι θα λειτουργήσει ο ανταγωνισμός . Βέβαια οι Κινέζοι έχουν το πάνω χέρι αλλά αυτό δεν με στεναχωρεί καθόλου. Τα 'θελαν και τα έπαθαν ας υποστούν τώρα τις συνέπειες , έστω και αυτής του έντονου προβληματισμού. Πάντως θυμηθείτε την ΠΡΟΒΛΕΨΗ και την ημέρα, Προπαραμονή Πρωτοχρονιάς του 2010 , ο ΟΛΠ δεν θα αντέξει τον ανταγωνισμό και θα πουληθεί και ο προβλήτας Ι , λάου λάου το πάνε , πρέπει να διαβάζουμε και πίσω απο τις λέξεις.)

Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2009

Ενέκρινε η ΕΕ τον πρώτο προβλήτα

Χωρίς «παρατράγουδα» συνεχίζουν κανονικά οι εργασίες για την ολοκλήρωση της κατασκευής αλλά και της ανάπτυξης του εξοπλισμού του πρώτου προβλήτα που θα παραμείνει υπό τον έλεγχο του ΟΛΠ ύστερα από θετική γνωμοδότηση των αρμοδίων υπηρεσιών της ΕΕ.
Το θέμα ήταν υπό συζήτηση το τελευταίο και πλέον τρίμηνο καθώς στην αρχική γνωμοδότηση είχαν εντοπιστεί «προβλήματα» τα οποία χρειάστηκε η προηγούμενη διοίκηση του Οργανισμού να αποσαφηνίσει με αποτέλεσμα την θετική εξέλιξη παρά το γεγονός ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες κάνουν διακριτό το τμήμα εκείνο που θα μπορούσε υπό άλλη οπτική γωνία να θεωρηθεί ότι μπορεί να επηρεάσει τον ανταγωνισμό.
Στο μεταξύ στον απόηχο των «ισχυρών κλυδωνισμών» που προκλήθηκε στο κυβερνητικό στρατόπεδο από τη διαφοροποίηση θέσεων και απόψεων σχετικά με το κόστος της εθελούσιας εξόδου που συμφωνήθηκε με τους συνδικαλιστικούς φορείς των λιμενεργατών αλλά και περί της δημιουργίας «αρχής λιμένων» η ηγεσία του ΟΛΠ πρόκειται να ασχοληθεί με το πενταετές πρόγραμμα επενδύσεων.
Στόχος βασικός του σχεδίου είναι η βελτίωση των υποδομών αλλά και του επιπέδου των παρεχόμενων υπηρεσιών με έμφαση στο εμπορικό τμήμα του λιμένα ( προβλήτα Ι , car terminal) και εκείνο της κρουαζιέρας που όμως συνδέεται με τις γενικότερες εξελίξεις που αφορούν στο επιβατικό λιμάνι.
Πηγή:TheSeaNation
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης , Εκτελωνιστής http://ektelonismos.com

Μπορεί ο ΟΛΠ να ανταγωνιστεί την Cosco;

Mεγάλος προβληματισμός υπάρχει στον Πειραιά κατά πόσο ο ΟΛΠ θα αντέξει τον ανταγωνισμό της Cosco που από την προηγούμενη Τρίτη ανέλαβε τη διαχείριση του Εμπορευματικού Σταθμού στο λιμάνι του Πειραιά. Ο ΟΛΠ με μία πολύ μικρή προβλήτα, με δυναμική ελάχιστη μπροστά στην προβλήτα ΙΙ που παραχωρήθηκε θα κληθεί να ανταγωνιστεί ένα διεθνή όμιλο που έχει πίσω του μία παγκόσμια οικονομική δύναμη, την Κίνα. Η κυβέρνηση και η διοίκηση του ΟΛΠ επιχειρούν να ισοσκελίσουν κατά ένα τρόπο αυτή την αρνητική εικόνα για την επιχείρηση που το ελληνικό κράτος συμμετέχει με ποσοστό άνω του 70% και η οποία τα τελευταία χρόνια έχασε περί τα 72 εκατ. ευρώ λόγω της ανυπαρξίας εργασιακής ειρήνης. Ο οργανισμός φοβάται ότι μία επιθετική τιμολογιακή πολιτική στα φορτία εκ μέρους της Κίνας και η απασχόληση φθηνότερου εργατικού δυναμικού θα προσδώσουν σ' αυτή τη «σχέση» την εικόνα του Δαυίδ και του Γολιάθ, όπου όμως ο Γολιάθ θα μείνει αλώβητος από τη σφεντόνα του μικρού βοσκού. Σύμφωνα με πληροφορίες στα σημεία διαπραγμάτευσής της ελληνικής πλευράς με την Κίνα έχει τεθεί εμμέσως αυτή η παράμετρος. Η διαπραγμάτευση σ' αυτό το πεδίο δεν είναι εύκολη.
Πρόταση
Εχει συγκεκριμένα ζητηθεί από τους Κινέζους να απαλειφθεί από τη σύμβαση παραχώρησης η απεμπόληση του δικαιώματος του οργανισμού να αναπτύσσει νέους εμπορευματικούς σταθμούς. Η κυβέρνηση και ο ΟΛΠ έχουν προτείνει στους διαπραγματευτές της Cosco να καταργηθεί αυτός ο όρος και ο οργανισμός να απελευθερωθεί επιχειρηματικά από αυτή τη δέσμευση που του αποστερεί το δικαίωμα της ανάπτυξης. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό θέμα, θεωρεί η ελληνική πλευρά, που προσθέτει στα επιχειρήματά της το γεγονός ότι στη διακήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού δεν υπήρχε τέτοια πρόβλεψη. Να σημειωθεί ότι ο συγκεκριμένος όρος αποτέλεσε κομβικό σημείο για τους Κινέζους και κατά την πρώτη διαπραγμάτευση της σύμβασης. Τώρα η κυβέρνηση και μέσα από την Ρυθμιστική Αρχή για τα Λιμάνια θα επιχειρήσει να θέσει ορισμένους κανόνες στο επιχειρηματικό παιχνίδι με τις λιμενικές υποδομές και να δώσει διεξόδους στον μεγαλύτερο δικό της παίκτη που είναι φυσικά ο ΟΛΠ. Ένα δεύτερο θέμα που έθεσε στις διαπραγματεύσεις η ελληνική πλευρά είναι η δυνατότητα συμμετοχής του ελληνικού Δημοσίου στο μετοχικό κεφάλαιο της ΣΕΠ, της θυγατρικής της Cosco που ανέλαβε τη διαχείριση του ΣΕΜΠΟ, προκειμένου να υπάρχει ενεργός ρόλος της ελληνικής πλευράς στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων. Αυτό που έως τώρα έχει γίνει γνωστό, είναι ότι δύο πλευρές συμφώνησαν να συμμετέχει εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομίας - Ναυτιλίας στο διοικητικό συμβούλιο της ΣΕΠ, ο οποίος θα έχει απευθείας γνώση των κινήσεων των Κινέζων, αλλά οπωσδήποτε η ψήφος του δεν θα αρκεί για να μετριάσει ή να ανατρέψει αποφάσεις.
Φορολογική εξίσωση
Οι υπέρ της Cosco και κατά ένα τρόπο κατά του ΟΛΠ φορολογικές ρυθμίσεις που περιλήφθηκαν στον κυρωτικό νόμο της σύμβασης μεταξύ ΟΛΠ - Cosco αποτέλεσαν το κορυφαίο ζήτημα των διαπραγματεύσεων μεταξύ Ελλάδας και Κίνας. Η Ελλάδα θα πρέπει να απαντήσει για τα φορολογικά με επιστολή της προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία θα αποσταλεί έως τις 15 Ιανουαρίου. Μία άποψη είναι ότι ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ μπορούν να εξισωθούν φορολογικά με την Cosco με νομοθετική ρύθμιση προκειμένου να μην βρίσκονται σε δυσμενέστερη σχέση με τον ανταγωνιστή τους.
Πηγή:Ημερησία , MarineNews
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης , Εκτελωνισμοί , http://ektelonismos.com/

Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 2009

Ανακοίνωση ΟΛΠ για το κόστος της εθελούσιας εξόδου των λιμενεργατών

Σε διευκρινιστική ανακοίνωση προχώρησε προ ολίγου ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά, δεδομένου ότι και χθες ο κ. Ανωμερίτης είχε διευκρινίσει ότι το συγκεκριμένο κόστος δεν πρόκειται να βαρύνει τα ασφαλιστικά ταμεία αλλά τον ΟΛΠ.

Αναλυτικότερα στην ανακοίνωση του ο ΟΛΠ αναφέρει τα εξής:

"-Η Σύμβαση Παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων από τον ΟΛΠ ΑΕ στην ΣΕΠ ΑΕ (Cosco) βάση του Ν.3755/2009 προϋπόθετε την αποχώρηση εθελουσίως μέρους του προσωπικού του ΟΛΠ. Για το σκοπό αυτό ψηφίστηκε νόμος για την εθελούσια έξοδο στον ΟΛΠ (Ν.3654/2008). Επομένως, η εφαρμογή των διατάξεων του νόμου για την εθελούσια έξοδο από τον ΟΛΠ σήμερα, δεν αποτελεί προϊόν διαπραγματεύσεων μεταξύ εργαζομένων και διοίκησης ΟΛΠ, αλλά εφαρμογή διατάξεων νόμου, τον οποίο ψήφισε το 2008 η προηγούμενη κυβέρνηση.
-Βάσει του άρθρου 7 του κεφ. Β του νόμου αυτού (Ν.3654/2008) το κόστος εθελουσίας βαρύνει τον ΟΛΠ. Επομένως όχι μόνο τα Ταμεία δεν επιβαρύνονται, αλλά αντιθέτως θα εισπράξουν το σύνολο των εσόδων τα οποία προβλέπονται κατά την περίοδο της πρόωρης συνταξιοδότησης ενός εκάστου εργαζομένου.
-Η εθελούσια δεν αφορά τους «300 λιμενεργάτες». Αφορά το σύνολο του προσωπικού, το οποίο θα μπορούσε να στοιχειοθετήσει (ηλικία και ένσημα) δικαίωμα συνταξιοδότησης και εθελουσίως να συνταξιοδοτηθεί κατά την επόμενη πενταετία. Μέχρι σήμερα έχουν υποβάλει αίτηση 47 εργαζόμενοι.
-Σύμφωνα με την αναλογιστική μελέτη η οποία συντάχθηκε το 2008, η πληρωμή συντάξεων και εισφορών για όλους τους δυνητικά δικαιούμενους ανέρχεται σε 56 εκατ. Ευρώ και η ωφέλεια λόγω μη καταβολής μισθών, υπερωριών κλπ σε 67 εκατ. Ευρώ. Επομένως από την εθελούσια έξοδο προκαλείται μεσοπρόθεσμα θετικό υπόλοιπο για τον ΟΛΠ 11 εκατ. Ευρώ.
-Το όποιο κόστος επιβάρυνσης του ΟΛΠ υπερκαλύπτεται από το ετήσιο τίμημα (ενοίκια) της Cosco ύψους 25,3 εκατ. Ευρώ και την υπεργολαβία ύψους 4,6 εκατ. Ευρώ.
-Το κόστος της εθελούσιας αποτελείται από τα ποσά των συντάξεων και των εισφορών και μόνο.
Επομένως οι εργαζόμενοι εκτός το δικαιούμενο από το Επικουρικό τους εφάπαξ, θα λαμβάνουν μόνο τη σύνταξή τους βάσει του Ν. 3654/2008 κατά το χρόνο της πρόωρης συνταξιοδότησης τους (από 1 έως και 5 χρόνια). Το μεγάλο κόστος της εθελούσιας που είναι οι εισφορές θα καλυφθούν εξ ολοκλήρου από τον ΟΛΠ χωρίς επιβάρυνση των Ταμείων και του Δημοσίου.
Όλα όσα αναφέρονται ως οικονομικά μεγέθη και ως επιβαρύνσεις του δημοσίου είναι ανακριβή.
Η διοίκηση του ΟΛΠ και τα συνδικάτα των εργαζομένων συμφώνησαν σε μια διαδικασία εργασιακής ειρήνης με βάση τα νέα δεδομένα, τα οποία προέκυψαν από τη Σύμβαση Παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ στην Cosco και το νέο επιθετικό επενδυτικό πρόγραμμα έργων του ΟΛΠ.
Η εθελούσια έξοδος του Ν.3645/2008 δεν αποτέλεσε αντικείμενο διαπραγμάτευσης και προσθήκης νέων όρων, διότι οι όροι εμπεριέχονται σε νόμο του Κράτους".
Πηγή:TheSeanation
Σχόλιο Αναδημοσίευση: Αλέξανδρός Κουρτέσης , Εκτελωνισμοί , http://ektelonismos.com/

Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2009

Συμφωνία ΟΛΠ - εργαζομένων

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, η συμφωνία «έκλεισε» προχτές το βράδυ, με τη ρύθμιση σημαντικών ζητημάτων απασχόλησης αλλά και τη συναπόφαση να τεθούν σε νέα βάση τα προγράμματα εθελουσίας εξόδου και μετατάξεων, τα οποία είχε ξεκινήσει η προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά «ναυάγησαν» σε ασάφειες.
Ιδιαίτερα σημαντική θεωρείται και η κατάργηση των εργαζόμενων «δύο ταχυτήτων», με την εξίσωση των νέων με τους παλαιότερους, η οποία, σύμφωνα με τη δέσμευση της διοίκησης του ΟΛΠ, θα γίνει αρχικά με το «πάγωμα» της εφαρμογής μέχρι και την τυπική κατάργηση υπουργικής απόφασης του Μ. Κεφαλογιάννη.
Επειτα από αυτές τις εξελίξεις, που θα «σφραγιστούν» από το ΔΣ του Οργανισμού, αναμένεται τις επόμενες ημέρες να ξεκινήσει η τιμολόγηση των υπηρεσιών του προβλήτα ΙΙ από τη ΣΕΠ ΑΕ, η οποία μέχρι τώρα γίνεται από την ΟΛΠ ΑΕ στο πλαίσιο ενός ιδιότυπου «παγώματος» της εγκατάστασης, όπως είχαν διεκδικήσει και πέτυχαν οι εργαζόμενοι, μέχρι να γίνει διάλογος για τα εργασιακά θέματα.
Πάντως, όπως σημειώνουν χαρακτηριστικά συνδικαλιστές, έκλεισε ένα κεφάλαιο, γυρίζουμε σελίδα και συνεχίζουμε, ίσως και με μεγαλύτερη προσοχή, για να αντιμετωπίσουμε τα ζητήματα της επόμενης μέρας.
Στη συμφωνία, που επιτεύχθηκε ύστερα από σχεδόν καθημερινές συναντήσεις διαπραγματευτικών ομάδων, εκτός από την εργασιακή εξίσωση των νέων με τους παλιούς εργαζόμενους εντάσσεται, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, πρόβλεψη για διατήρηση του προσωπικού του ΟΛΠ στον προβλήτα ΙΙ μέχρι τον Ιούνιο.
Σημειώνεται ότι αυτό κατοχυρωνόταν με τη σύμβαση παραχώρησης αλλά είχε ανατραπεί με ιδιωτικό συμφωνητικό, που είχε υπογραφεί την 1η Οκτωβρίου και προέβλεπε τη σταδιακή αποχώρηση από τον Ιανουάριο του προσωπικού του ΟΛΠ από τον παραπάνω προβλήτα. Μάλιστα, έγκυρες πηγές ανέφεραν ότι στις συζητήσεις μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ που γίνονται έχει τεθεί να συνεχίσουν να απασχολούνται και μετά τον Ιούνιο περίπου 150-200 άτομα από το προσωπικό του ΟΛΠ στον προβλήτα ΙΙ και ήδη συζητείται πως θα μοιραστεί το κόστος ανάμεσα στις δύο εταιρείες.
Με τις νέες προϋποθέσεις εθελουσίας εξόδου αναμένεται να αποχωρήσουν με πρόωρη συνταξιοδότηση περίπου 200 εργαζόμενοι, ενώ ειδικά κίνητρα αποχώρησης αναμένεται να δοθούν σε περίπου άλλα 100 άτομα.
Πηγή:Έθνος
Αναδημοσίευση - Σχόλιο : Αλέξανδρος Κουρτέσης , Εκτελωνιστής http://www.ektelonismos.com

Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2009

Διαλόγου συνέχεια χωρίς κλυδωνισμούς

Ομαλά μέχρι τον Ιούνιο θα τρέξει το χρονοδιάγραμμα που αφορά στις προετοιμασίες ανάληψης του νήματος του εμπορικού λιμανιού από την Cosco, καθώς ο διάλογος μεταξύ ΟΛΠ-ΣΕΠ συνεχίζεται και οι δύο πλευρές εξακολουθούν της προσπάθειας να λυθούν τεχνικής φύσεως, κατά κύριο λόγο, ζητήματα. Υπενθυμίζεται ότι κατά την τελετή παραλαβής των γερανογεφυρών για την προβλήτα Ι, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ κ. Ανωμερίτης είχε αναφερθεί στις συνεργίες μεταξύ Ι και ΙΙ προβλήτας, συνεργίες οι οποίες είχαν επισημανθεί ότι θα συνέβαιναν ευθύς εξαρχής των συζητήσεων με την Cosco καθώς ο εκσυγχρονισμός της προβλήτας ΙΙ προαπαιτεί την απενεργοποίηση σημαντικού τμήματος της, γεγονός που συνεπάγεται ότι το έργο που θα συντελεσθεί σε αυτό τον τομέα θα εξυπηρετηθεί από την πρώτη προβλήτα. Ακριβώς σε αυτή τη συνέργια ποντάρουν και οι τρεις πλευρές δηλαδή, ΟΛΠ, ΣΕΠ και ΟΜΥΛΕ για να ρυθμίσουν τα λεπτής φύσεως ζητήματα απασχόλησης του δυναμικού που απασχολείται στο ΣΕΜΠΟ και εκτός των άλλων ρυθμίσεων που εξετάζει κατά πληροφορίες η κυβέρνηση με τον κ. Ανωμερίτη ούτως ώστε να υπάρξει ομαλή υλοποίηση σχεδιασμών που είχαν γίνει γνωστοί στο παρελθόν περί εθελουσίας εξόδου και μετατάξεων. Και οι τρεις πλευρές μέχρι στιγμής διατηρούν “σιγή ασυρμάτου” καθώς οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται και το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει το έντονο ενδιαφέρον των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων του Πειραιά και συνακόλουθα των επιτελικών στελεχών των μεγάλων εταιρειών πλοία των οποίων προσεγγίζουν στον Πειραιά. Τούτου δοθέντος είναι προφανές ότι η επικείμενη γενική συνέλευση του Οργανισμού θα παρουσιάσει εξαιρετικό ενδιαφέρον καθώς πέραν των θεμάτων της επίσημης παράδοσης παραλαβής και της αναγόρευσης του κ. Ανωμερίτη και σε Πρόεδρο του Οργανισμού ενδιαφέρον θα παρουσιάσουν οι τοποθετήσεις εάν και εφόσον γίνουν περί της εξέλιξης των διαλόγων.
Πηγή:TheSeaNation
Αναδημοσίευση Σχόλιο: Αλέξανδρος Κουρτέσης ,Εκτελωνισμοί, http://ektelonismos.com/

Τελωνειακή ένωση με ιδιαίτερη σημασία

Εξαιρετικής σημασίας για τα εμπορικά και γενικότερα διμερή οικονομικά ζητήματα της χώρας προσλαμβάνει το θέμα της συμφωνίας για την δημιουργία νέας τελωνειακής ένωσης από την 1η Ιουλίου 2010, δημιουργώντας μια ενιαία αγορά με κοινούς εξωτερικούς δασμούς για τους 165 εκατομμύρια κατοίκους τους στην οποία κατέληξαν οι πρόεδροι της Ρωσίας, του Καζακστάν και της Λευκορωσίας. Η συμφωνία υπογράφηκε στο πλαίσιο συνόδου της Ευρασιατικής Οικονομικής Κοινότητας, που έχει στόχο την δημιουργία μιας ενιαίας οικονομικής κοινότητας για τις πρώην σοβιετικής δημοκρατίες. Ως γνωστόν η Ρωσία έχει δηλώσει ότι επιθυμεί να ενταχθεί στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου ταχέως, αλλά επιθυμεί να συντονίσει την προσπάθεια με την Λευκορωσία και το Καζακστάν. Η Ελλάδα διατηρεί ζωτικά συμφέροντα στην ανάπτυξη των θαλασσίων διαδρόμων που θα συνδέουν τα λιμάνια της Μ. Θάλασσας με το Αιγαίο και την επέκταση προς Μ. Ανατολή του Αδριατικού Διαδρόμου όπου και εκεί πρωταγωνιστεί, ενώ ιδιαίτερο είναι και το ενδιαφέρον για την ανάπτυξη του short sea shipping αλλά και των συνδυασμένων μεταφορών.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Αναδημοσίευση , Σχόλιο : Αλέξανδρος Κουρτέσης, Εκτελωνιστής , http://www.ektelonismos.com/ (Κομματάκι κομματάκι ενώνουν τον Κόσμο)

Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2009

Τιμολόγια Οργανισμού Λιμένος Πειραιά: Παγώνουν μέχρι τον Ιούνιο

Ενέκρινε το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά την εισήγηση του διευθύνοντα συμβούλου της εταιρείας Γιώργου Ανωμερίτη για την τιμολογιακή πολιτική του Οργανισμού. Βάσει της εισήγησης αυτής όλα τα τιμολόγια των υπηρεσιών προς τους χρήστες (κρουαζιέρα, εμπορευματοκιβώτια, ακτοπλοΐα κ.α.) θα παραμείνουν σταθερά ως έχουν μέχρι την 1η Ιουνίου 2010. Το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ ενέκρινε επίσης πλήρη απαλλαγή όλων των τιμολογιακών επιβαρύνσεων προς χρήστες, κατά τη διάρκεια των απεργιών. Αναφορικά με το θέμα που έχει ανακύψει με το έγγραφο της ΚΣΤ' Εφορείας Αρχαιοτήτων για το θέμα των αμμοβολών στην Κυνόσουρα, ο ΟΛΠ απέστειλε στο υπουργείο Πολιτισμού τις απόψεις του σύμφωνα με τις οποίες η δραστηριότητα αυτή δεν απαγορεύεται.Ειδικότερα ο γενικός διευθυντής του ΟΛΠ Παναγιώτης Πετρουλής με έγγραφό του προς το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού τονίζει μεταξύ άλλων ότι: «Επειδή η δραστηριότητα διενέργειας εργασιών αποσκωρίασης και ψηγματοβολές - υδροβολές είναι αναγκαία για τη επιβίωση της επισκευής στο λιμένα του Πειραιά, εκτελείται δε νομίμως, χωρίς να δημιουργείται, σύμφωνα με όσα μας είναι γνωστά, πρόβλημα για το φυσικό η αρχαιολογικό περιβάλλον παρακαλούμε όπως επανεκτιμηθεί η θέση σας». Παράλληλα με το διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ Γιώργο Ανωμερίτη είχαν διαδοχικά συναντήσεις: το δ.σ.. του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, οι εργοδοτικές και συνδικαλιστικές ηγεσίες της Ναυπηγοεπισκευαστικής βάσης Περάματος, ο Ελληνικός Νηογνώμων και τα στελέχη της Cosco Pacific. Όπως τονίζει ο ΟΛΠ οι διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα αλλά και τη ΣΕΠ - Cosco συνεχίζονται σε θετικό και παραγωγικό κλίμα, μέσω των Επιτροπών Διαπραγμάτευσης και εν ολομέλεια με το διευθύνοντα σύμβουλο κ. Γιώργο Ανωμερίτη. Παράλληλα συνεχίζονται και οι διαβουλεύσεις μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ, μέσω επιτελικών οργάνων, για την εφαρμογή των μεταβατικών σταδίων, τα οποία προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Αναδημοσίευση : Αλέξανδρος Κουρτέσης , Εκτελωνιστής http://www.ektelonismos.com

Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2009

Ο «κ. Cosco» έρχεται με ατζέντα για τουρίστες, επενδύσεις και... όχι μόνον

Ημερομηνία για την επίσκεψη του προέδρου της Cosco κ. Γουέι Τζιαφού αναζητούν κυβέρνηση και κινεζική πλευρά, καθώς το «αγκάθι» που ανέβαλε την πρώτη προγραμματισμένη επίσκεψη, δηλαδή οι κινητοποιήσεις στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, φαίνεται ότι ξεπερνιέται. Αυτό σημαίνει ότι το επόμενο χρονικό διάστημα και όχι αργότερα από την 1η Δεκεμβρίου 2009, η κινεζική εταιρεία θα πρέπει να αναλάβει κανονικά τη διαχείριση του προβλήτα ΙΙ εκδίδοντας τιμολόγια στο όνομά της και όχι, όπως γίνεται σήμερα, που εκδίδονται από τον ΟΛΠ και αποδίδονται στη ΣΕΠ, θυγατρική της Cosco. Μετά τις τελευταίες εξελίξεις, σύμφωνα με κύκλους της Cosco, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις να υλοποιηθεί το ταξίδι του κ. Γουέι Τζιαφού, πιθανότατα στις αρχές του νέου έτους. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρόεδρος της Cosco κατά την επίσκεψή του στην Ελλάδα θα συναντηθεί με τον πρωθυπουργό κ. Γιώργο Παπανδρέου, με τον οποίο θα συζητήσει και για το ενδεχόμενο νέων κινεζικών επενδύσεων στην Ελλάδα σε διαφόρους τομείς. Επίσης, ο κ. Τζιαφού, στο περιθώριο της επίσκεψής του, αναμένεται να έχει συναντήσεις και με εκπροσώπους του ελληνικού εφοπλισμού, με δεδομένο ότι σημαντικό ποσοστό των εισαγόμενων προϊόντων στην Κίνα μεταφέρονται με ελληνικών συμφερόντων πλοία, ενώ οι Ελληνες εφοπλιστές είναι από τους καλύτερους πελάτες στα κινεζικά ναυπηγεία.
Η κυβέρνηση, παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπισε από τις κινητοποιήσεις στο λιμάνι από την πρώτη κιόλας ημέρα ανάληψης της εξουσίας, τελικώς, δείχνει να πετυχαίνει τον στόχο της. Ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν ότι κατάφερε μέσα από τις συχνές επαφές και συναντήσεις της με τους Κινέζους να διαμορφώσει μια αισιόδοξη και φιλόδοξη ατζέντα συζήτησης που περιλαμβάνει:
1) Δέσμευση για την έλευση μεγάλου αριθμού Κινέζων τουριστών στην Ελλάδα, που θα καλύψει τη μείωση, λόγω της οικονομικής κρίσης, των Ευρωπαίων τουριστών.
2) Συμφωνία για την πραγματοποίηση άλλης μιας ή ακόμη και δύο μεγάλων επενδύσεων στη χώρα μας, που κρίνονται συμφέρουσες και για τις δύο πλευρές. Η αναγγελία και μόνον των νέων επενδύσεων είναι ικανή να αναστρέψει το κλίμα αποεπένδυσης που υπάρχει σήμερα στην Ελλάδα.
Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει συζητηθεί και το ενδεχόμενο να καλυφθεί μέρος των δανειακών αναγκών της χώρας με χαμηλό spread μέσω πιθανής έκδοσης πολυετούς ομολογιακού δανείου. Το συγκεκριμένο σενάριο βρίσκεται υπό μελέτη και εφ’ όσον «ωριμάσει», δεν αποκλείεται να μπει στην ατζέντα του διαλόγου που θα έχει ο κ. Παπανδρέου με τον πρόεδρο της Cosco, ο οποίος είναι και μέλος της Κ. Ε. του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο πρόεδρος της Cosco, o οποίος ξεκίνησε την επαγγελματική του καριέρα ως πλοίαρχος του Εμπορικού Ναυτικού και εξελίχθηκε στην κομματική ιεραρχία του Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας, επιθυμεί να ανοίξει τον δρόμο μιας ευρύτερης συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών, όχι μόνον στον ναυτιλιακό και τον λιμενικό τομέα, αλλά και σε άλλους νευραλγικούς κλάδους της οικονομίας. Σχετικά με τον ΟΛΠ και τη σύμβαση παραχώρησης, πληροφορίες αναφέρουν ότι η κινεζική πλευρά αναγνωρίζει ότι χρειάζονται ορισμένες βελτιώσεις. Επίσης, κατά τις ίδιες πληροφορίες, φέρεται να αποδέχεται την πρόταση να απασχολούνται στον προβλήτα ΙΙ, όταν θα λειτουργούν ανεξάρτητα οι δύο πάροχοι, περί τους 250 εργαζομένους του ΟΛΠ με βάσει τον κανονισμό εργασίας και αμοιβών του ΟΛΠ, υπό την προϋπόθεση να μειωθούν ορισμένες οικονομικές της υποχρεώσεις προς τον ΟΛΠ.
Ενα ακόμη θέμα που συζητείται και το οποίο φαίνεται να μην απορρίπτουν οι Κινέζοι είναι η πρόταση για συνεργασία των προβλητών Ι και ΙΙ. Δηλαδή, να βρεθεί η νομική φόρμουλα ώστε οι Κινέζοι να μεταφέρουν «τα πλεονάζοντα φορτία τους από τον προβλήτα ΙΙ στον προβλήτα Ι που θα διαχειρίζεται ο ΟΛΠ, προκειμένου να υπάρχει περισσότερο φορτίο». Βεβαίως, στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να διερευνηθεί εάν τίθεται θέμα ανταγωνισμού.
Πηγή:Καθημερινή
Σχόλιο Αναδημοσίευση : Αλέξανδρος Κουρτέσης , Εκτελωνισμοί , http://ektelonismos.com
(Πολύ αισιόδοξα τα βλέπει τα πράγματα ο αρθρογράφος της καλής εφημερίδας . Μακάρι να ειναι έτσι τα πράγματα , να τελειώνουμε )

Εφτασαν την Παρασκευή 20-11-09 οι νέες γερανογέφυρες

Έφτασαν στο λιμάνι του Πειραιά οι τρεις από τις τέσσερις νέες γερανογέφυρες Super Post Panamax που θα μπορούν να εξυπηρετήσουν containerships με πάνω από 10.000 teu.
Οι γερανογέφυρες είναι έτοιμες και συναρμολογημένες επί του πλοίου , όπως φαίνεται και στην φώτο της Ναυτεμπορικής . Τις γερανογέφυρες παρέλαβε ο Γ Ανωμερίτης .
Επίσης έχουν φθάσει μερικά από τα μηχανήματα ταχείας στοιβασίας RMG , που μαζί με το υπερσύγχρονο λογισμικό θα αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος για τον νέο προβλήτα Ι . Εν τω μεταξύ βρίσκεται σε εξέληξη τριγωνική διαπραγμάτευση ανάμεσα στον ΟΛΠ Α.Ε., την Cosco και την MSC για τη προσέλκυση φορτίων τόσο στον προβλήτα Ι που θα διαχειρίζεται ο ΟΛΠ, όσο και για τον προβλήτα ΙΙ που θα διαχειρίζεται η Cosco Pacific.
Αλέξανδρος Κουρτέσης / Εκτελωνιστής http://www.ektelonismos.com

Απάντηση του ΟΛΠ στην MariNews για την επιστολή αναγνώστη!

Ο Γενικός Διευθυντής της ΟΛΠ ΑΕ Παναγιώτης Πετρουλής, έστειλε επιστολή στο Marinews απαντώντας σε επιστολή αναγνώστη ο οποίος ανέφερε ότι «Κάθε απόγευμα πέφτει το μηχανογραφικό του ΟΛΠ». Ειδικότερα ο Γενικός Διευθυντής της ΟΛΠ ΑΕ Παναγιώτης Πετρουλής αναφέρει: < Σε απάντηση της ως άνω ανάρτησης στην ιστοσελίδα, θα θέλαμε να διευκρινίσουμε ότι τα αναφερόμενα στην επιστολή είναι ανακριβή. Ειδικότερα, κατόπιν ελέγχου των υπηρεσιών μας σε χρονικό διάστημα ενός (1) μηνός πραγματοποιήθηκαν μόλις 7 πτώσεις του πληροφοριακού συστήματος με μέση χρονική διάρκεια περίπου τα 15 λεπτά της ώρας. Σύμφωνα με τα πραγματικά και αδιαμφισβήτητα στοιχεία που παρέχει το πληροφοριακό σύστημα του ΟΛΠ, σε μία περίπτωση την 17/11/2009 η διακοπή διήρκεσε 1:30’ ώρα αλλά, παρά το γεγονός αυτό, την εν λόγω ημέρα εξυπηρετήθηκαν 2.321 φορτηγά που αποτελεί διακίνηση σημαντικά υψηλότερη από το μέσο όρο των 2.100 φορτηγών που καταγράφεται την περίοδο 12-19/11/2009. Συνεπώς τα αναφερόμενα στην επιστολή για καθημερινές διακοπές του πληροφοριακού συστήματος διάρκειας 2-3 ωρών είναι πλήρως ανυπόστατα και παρακαλούμε για την δημοσίευση της παρούσας προκειμένου να αποκατασταθεί η αλήθεια, το κύρος και η αξιοπιστία του ΟΛΠ.>
Αναδημοσίευση : Αλέξανδρος Κουρτέσης / Εκτελωνιστής http://ektelonismos.com/

Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2009

Κάθε απόγευμα πέφτει το μηχανογραφικό του ΟΛΠ

Επιστολή διαμαρτυρίας έλαβε η Marinews από τον ιδιοκτήτη μεταφορικής εταιρείας, Ιάκωβο Λοράντο, ο οποίος ζητάει από τους αρμόδιους του ΟΛΠ να απαντήσουν «γιατί το μηχανογραφικό σύστημα του ΟΛΠ κάθε απόγευμα, μετά τις απεργίες, «πέφτει» για 2-3 ώρες με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ουρές αυτοκινήτων» και προσθέτει: «όχι ότι το σύστημα δεν έπεφτε πριν, αλλά τώρα συμβαίνει κάθε απόγευμα! Δικαιολογία δεν υπάρχει. Ας πάει κάποιος να δει από κοντά τι συμβαίνει και θα καταλάβει. Ας το λάβει υπόψη του ο Γ.Ανωμερίτης.» και συμπληρώνει: «Οι μοναδικοί κλάδοι που ουσιαστικά πλήττονται από τη δυσλειτουργία του ΟΛΠ είναι οι εξαγωγείς και οι μεταφορείς εμπορευματοκιβωτίων».
Αναδημοσίευση Σχόλιο : Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνισμοί http://www.ektelonismos.com
(Οι παροικούντες στην Ιερουσαλήμ καταλαβαίνουν τι εννοεί ο Κος Λοράντος )

Τι ζητάει η Cosco στις διαπραγματεύσεις

Ενώ φαινομενικά όλα δείχνουν να έχουν βρει την ηρεμία τους στο λιμάνι του Πειραιά με την αναστολή των απεργιακών κινητοποιήσεων και την έναρξη διαπραγματεύσεων μεταξύ ΟΛΠ-Cosco και ΟΛΠ-εργαζομένων, την ίδια ώρα, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας έχει ξεκινήσει ένα σκληρό επιχειρηματικό πόκερ. Επίσημη θέση δεν υπάρχει και όλα αφήνονται να διαρρεύσουν ώστε οι εμπλεκόμενοι αν δουν τα σκούρα να τα διαψεύσουν…επισήμως! Παλιά και δοκιμασμένη συνταγή που παραπέμπει στην επιτυχημένη τηλεοπτική και μετά κινηματογραφική περιπέτεια «Mission Impossible». «Αν σας πιάσουν εμείς δεν ξέρουμε τίποτα». Οι κινέζοι λοιπόν δέχθηκαν να συνομιλήσουν με τον ΟΛΠ και τον Γιώργο Ανωμερίτη προκειμένου να υπάρξουν συνέργιες ανάμεσα στις προβλήτες 2 που είναι υπό τον έλεγχό τους και την προβλήτα Ι που κατασκευάζεται τώρα και θα τη διαχειρίζεται η ΟΛΠ ΑΕ. Επίσης, μεταξύ άλλων, οι κινέζοι δέχθηκαν να προσλάβουν 250 εργάτες του ΟΛΠ.Το θέμα βέβαια είναι τι ανταλλάγματα ζητάνε. Πληροφορίες θέλουν την πλευρά της Cosco να συζητάει τη μείωση του «ενοικίου» , παράταση χρονοδιαγράμματος για την ολοκλήρωση των έργων για τα οποία είναι υπεύθυνη. Επίσης, έχει δημιουργηθεί σοβαρό θέμα με την πρόταση του διευθύνοντος συμβούλου της ΟΛΠ ΑΕ, Γιώργου Ανωμερίτη, να προτείνει το «πάγωμα» των τιμολογίων για το 2010. Το θέμα είναι αφενός εάν έχουν ερωτηθεί και εάν συμφωνούν οι κινέζοι και αφετέρου το πως είναι δυνατόν από τη μία να «παγώνει» ο ΟΛΠ τα τιμολόγια που έχουν άμεση σχέση με τις αυξήσεις της ΣΣΕ και από την άλλη να καλούνται οι κινέζοι να πληρώσουν πιθανή μεγάλη αύξηση στις ΣΣΕ. Επίσης, επειδή από 1/06/2010 τα τιμολόγια της Cosco απελευθερώνονται, ο ΟΛΠ με την πρόταση για «πάγωμα» σε περίπτωση που είναι έτοιμη η προβλήτα Ι τότε είναι σαν να πιέζει τους κινέζους να μην κάνουν αυξήσεις.
Πηγή:AxiaPlus
Σχόλιο:( Σταυρόλεξο για γερούς λύτες ή Σκληρό ροκ) Αλέξ. Κουρτέσης Εκτελωνιστής http://ektelonismos.com/

Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2009

Έρχονται οι γερανογέφυρες του Προβλήτα Ι

Καταπλέουν την Παρασκευή, (όπως απο τον Ιούνιο είχε αναγγήλει το blogg μας ) σύμφωνα με πληροφορίες, οι τρεις από τις τέσσερις super post panamax γερανογέφυρε,ς οι οποίες και μέλλεται να τοποθετηθούν στο πρώτο προβλήτα, που ως γνωστόν παραμένει υπό τον έλεγχο του ΟΛΠ μετά την περίφημη συμφωνία ΟΛΠ-Cosco. Σε αυτό το στάδιο της προετοιμασίας συνεχίζεται και η συναρμολόγηση των οχημάτων μεταφοράς και στοιβασίας εμπορευματοκιβωτίων Rail Mounted Gantries, τα οποία έχουν πολλαπλάσιες δυνατότητες σε σχέση με τα αντίστοιχά τους που διαθέτει ο Οργανισμός, καθώς τούτο κρίθηκε αναγκαίο κατά την παραγγελία τους λόγω των γιγαντιαίων δυνατοτήτων που έχουν οι γερανογέφυρες. Χθες στη συνάντηση της υπό τον Νίκο Αρβανίτη διοίκησης της ΔΝΕ με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΠ Γιώργο Ανωμερίτη ζητήθηκε να τηρηθούν “σφιχτά” τα χρονοδιαγράμματα για την ολοκλήρωση του πρώτου προβλήτα αλλά και να ακολουθήσουν, οι διαδικασίες αναβάθμισης και του car terminal, το οποίο αξίζει να σημειωθεί έχει και αυτό υποστεί ζημιές από όλο το διάστημα των λιμενεργατικών κινητοποιήσεων. Στο car terminal, έχουν αλλάξει ήδη οι χρόνοι προσέγγισης των πλοίων, γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα να επιτείνει την αγωνία στην αγορά, που ειδικεύεται στις πωλήσεις αυτοκινήτων η οποία ως γνωστόν πλήττεται.
Πηγή: TheSeaNation
Αναδημοσίευση :Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνιστής Http://ektelonismos.com

Πάγωμα τιμολογίων και έργα στο προσκήνιο

Το πάγωμα των τιμολογίων στο Εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, φαίνεται ότι αποφάσισε η κυβέρνηση και για τη χρονιά που τρέχει, γεγονός που ικανοποιεί πλήρως το αίτημα το οποίο υπέβαλλε χθες η διοίκηση της ΔΝΕ στον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτη.Ο κ. Ανωμερίτης στη σύσκεψη που είχε με την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Λ. Κατσέλη, έγινε γνώστης της απόφασης της κυβέρνησης περί του θέματος αυτού ενώ στην ίδια σύσκεψη τέθηκε και το οριστικό πλαίσιο του διαλόγου μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ αλλά και ΟΛΠ-ΟΜΥΛΕ. Διαλόγου που ήδη έχει ξεκινήσει και ο οποίος βρίσκεται στα αρχικά του στάδια. Τέλος σύμφωνα με πληροφορίες στη σύσκεψη αποφασίστηκε να προωθηθούν τάχιστα, με στόχο να χρηματοδοτηθούν και από το ΕΣΠΑ, προγράμματα βελτιωτικών παρεμβάσεων και αναβάθμισης υποδομών κατά κύριο λόγο στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά.
Πηγή:TheSeaNation
Αναδημοσίευση Σχόλιο : Αλέξανδρος Κουρτέσης , Εκτελωνισμοί http://www.ektelonismos.com/

Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2009

Τα σχέδια της Cosco για τον προβλήτα 3

Το ευρωπαϊκό στρατηγείο της επιδιώκει να εγκαταστήσει η κινεζική Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Τα σχέδιά της στον προβλήτα του Νέου Ικονίου είναι αλληλένδετα με τη λειτουργία μιας ελεύθερης ζώνης εμπορίου, στον τρίτο προβλήτα, για τον οποίο «θα χυθεί και το περισσότερο αίμα» όταν έρθει η ώρα. Αυτός ο τρίτος προβλήτας θα μπορούσε να «φιλοξενήσει» σε παρακείμενο χώρο και μεταποιητικό κέντρο, μέσω του οποίου θα προωθούνται κινεζικά προϊόντα στην υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση
Πηγή:Καθημερινή
Σχόλιο:Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνιστής (Όπως το λέει θα χυθεί αίμα δηλαδή έχει μέλλον το πάρτι ακόμα ή μάλλον ακόμα δεν άρχισε ) http://ektelonismos.com/

Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2009

Συνεχίζεται ο διάλογος μεταξύ ΟΛΠ και συνδικαλιστών

Τη Δευτέρα ξεκινούν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της διοίκησης της ΟΛΠ Α.Ε. και των εκπροσώπων της Ομοσπονδίας Μονίμων Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος στο πλαίσιο της συμφωνίας που υπήρξε μεταξύ των δύο πλευρών στις 10 Νοεμβρίου, οπότε και οι εργαζόμενοι αποφάσισαν να αναστείλουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις τους.
Εξάλλου συνεχίζεται κανονικά, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Οργανισμού, η συνεργασία του Προέδρου της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργου Ανωμερίτη με τα στελέχη της ΣΕΠ Α.Ε. (Cosco) επί των θεμάτων που η πλευρά του ΟΛΠ εκτιμά ότι πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο επαναδιαπραγμάτευσης.
Την ίδια ώρα με κανονικούς ρυθμούς κινούνται οι εργασίες στους σταθμούς φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων αφού και την Πέμπτη διακινήθηκαν 2.532 κοντέϊνερς.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των υπηρεσιών του ΟΛΠ η διακίνηση στους σταθμούς θα επανέλθει από την αρχή της επόμενης εβδομάδας σε κανονικούς ρυθμούς.

Πηγή:TheSeaNation
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνιστής http://www.ektelonismos.com

Δε βιάζονται οι Κινέζοι να ενημερώσουν τον κ. Γ. Ανωμερίτη για τις προθέσεις τους

Δεν βιάζονται να απαντήσουν οι κινέζοι στο αίτημα του Προέδρου της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργου Ανωμερίτη για το αν αποδέχονται ή όχι την πρόταση του για πάγωμα της διαδικασίας έκδοσης τιμολογίων από την ΣΕΠ για το επόμενο δεκαπενθήμερο.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του TheSeaNation η κινεζική κυβέρνηση αναμένει να δει το πώς θα εξελιχθεί ο διάλογος του κ. Ανωμερίτη με τους συνδικαλιστές του λιμανιού πριν οριστικοποιήσει την τελική της θέση επί του παραπάνω αιτήματος του Προέδρου του Οργανισμού.
Σε κάθε περίπτωση η κινεζική κυβέρνηση εκτιμά ότι ήδη η σύμβαση παραχώρησης εφαρμόζεται κανονικά, ενώ όπως επισημαίνουν κινέζοι αξιωματούχοι, η Cosco, μέσο της ΣΕΠ, έχει ήδη προκαταβάλει τα χρήματα που προέβλεπε η συμφωνία της με τον ΟΛΠ, αλλά και τα ενοίκια του πρώτου έτους.
Εξάλλου η κινεζική πλευρά υποστηρίζει ότι πέραν των αρχικών δεσμεύσεων που είχαν παραχωρηθεί από τον Πρόεδρο της Cosco κ. Γουέι Τζιαφού (φωτο δεξιά) όσον αφορά την απασχόληση Ελλήνων στην προβλήτα ΙΙ, δεν έχει αναληφθεί στη παρούσα φάση καμιά άλλη δέσμευση για απασχόληση υφιστάμενου προσωπικού της ΟΛΠ με κάθε μορφή, αποδίδοντας σε σενάρια χωρίς έρεισμα στην πραγματικότητα όσα διακινούνται περί μοντέλων τύπου Βαρκελώνης.
Εξάλλου, ο Πρόεδρος της Cosco κ. Γουέι Τζιαφού ο οποίος ανέβαλε ως γνωστόν την προγραμματισμένη για μεθαύριο επίσκεψη του στην Αθήνα εξετάζει νέες ημερομηνία για επίσκεψη είτε στα μέσα του Δεκεμβρίου, είτε μετά το νέο έτος.
Στην διάρκεια της επίσκεψης του αυτής προγραμματίζει να συναντηθεί με τον Πρωθυπουργό κ. Γιώργο Παπανδρέου προς τον οποίο αναμένεται να ανακοινώσει σειρά νέων επενδύσεων της Cosco στην Ελλάδα, εφόσον όλα έχουν εξελιχθεί ομαλά.
Τέλος αναφορικά με τα σενάρια περί εσωκομματικών τριβών εντός του ΠΑΣΟΚ για το θέμα της παραχώρησης και του χειρισμού των απεργών η κινεζική κυβέρνηση, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, εκτιμά ότι το θέμα δεν την αφορά και δεν προτίθεται να ασχοληθεί με οτιδήποτε άλλο πέραν από την εφαρμογή της σύμβασης.
Αναδημοσίευη:Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνιστής http://ektelonismos.com

ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ: Το γεωπολιτικό παιχνίδι με έπαθλο δισ. ευρώ

Ένα σκληρό γεωπολιτικό πόκερ παίζεται τα τελευταία δύο χρόνια στο λιμάνι του Πειραιά. Τεράστιες δυνάμεις, πολιτικές και επιχειρηματικές έχουν διασταυρώσει τα ξίφη τους.
Ένα πολυεθνικό μωσαϊκό συμφερόντων έχει στρέψει το βλέμμα του πάνω από τα ελληνικά λιμάνια. Έλληνες, Κινέζοι, Αμερικάνοι, Ισραηλινοί, Γάλλοι Άγγλοι αλλά και Ρώσοι, λαμβάνουν, ο ένας μετά τον άλλο, θέσεις, για να διεκδικήσουν κομμάτι από την πίτα των εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, που θα διανεμηθεί.
Ενώ οι Κινέζοι μπήκαν, μέσω της Cosco στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων για 35 χρόνια, την ίδια ώρα τα επιχειρηματικά σχέδια, σε ορισμένες περιπτώσεις θυμίζουν σενάρια από ταινίες διπλωματικής κατασκοπείας .
Τα ζητήματα είναι τρία και αφορούν:
- Πρώτον, τον κώδικα ασφαλείας που τίθεται σε εφαρμογή σταδιακά σε όλα τα λιμάνια του κόσμου,
- Δεύτερον, την εμμονή των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής να ελέγχουν δικοί τους άνθρωποι αλλά με έξοδα άλλων κρατών προέλευσης, όλα τα φορτία που έχουν προορισμό την χώρα τους, και
- Τρίτον το μεγάλο "πάρτι" που θα στηθεί για τα έργα επέκτασης και τεχνολογικής αναβάθμισης των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Ο εκσυγχρονισμός του λιμανιού του Πειραιά και η επέκταση της δυναμικότητάς του έχει από την μία κεντρίσει το ενδιαφέρον των μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών στον κόσμο, αφού θα εντείνει τον λιμενικό ανταγωνισμό στην περιοχή, αλλά από την άλλη προβληματίζει το γεγονός ότι θα το διαχειρίζονται κινεζικών συμφερόντων εταιρεία.
Πηγή:Αξία
Επεξεργασία Σχόλιο:Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνισμοί http://www.ektelonismos.com
(Όλοι έχουν πάρη χαμπάρι την αξία του Λιμανιού μας εκτός από εμάς τους ίδιους , είναι ένα χαρακτηριστικό της ράτσας μας , τίποτε δεν κάνουμε μόνοι μας θέλουμε και την βοήθεια των ξένων δυνάμεων)

Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2009

Πώς διαμορφώνεται η επόμενη ημέρα στο λιμάνι

Ολο το παρασκήνιο της απόφασης για αναστολή των απεργιών.

Στις λεπτομέρειες και κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή κρίθηκε προχθές αργά τη νύχτα η απόφαση των συνδικαλιστών του ΟΛΠ για αναστολή των απεργιακών τους κινητοποιήσεων.
Η στάση του Γιώργου Ανωμερίτη, ο οποίος δεν έθεσε στους λιμενεργάτες κανένα τελεσίγραφο, αλλά και μία δέσμευση της τελευταίας στιγμής έγειραν τελικά την πλάστιγγα, υπέρ του ανοίγματος του λιμανιού.
Η αρχική απόφαση του πρωτοδικείου Πειραιά στις 12 το μεσημέρι της Τρίτης, που καταδίκαζε την απεργία των εργαζομένων στον ΟΛΠ και απαγόρευε την επανάληψή της με τα ίδια αιτήματα, επί ποινή φυλάκισης, είχε «εξαγριώσει» τους συνδικαλιστές. Στα πηγαδάκια που είχαν σχηματιστεί στον ΟΛΠ πριν και μετά τη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου, κατά την οποία ανέλαβε καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου ο Γιώργος Ανωμερίτης, ομάδες εργαζομένων στον ΟΛΠ δεν απέκλειαν το ενδεχόμενο να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους.
Η παρέμβαση Ανωμερίτη
Τα πράγματα άρχισαν να... στρώνουν κατά τη διάρκεια της συνάντησης των εκπροσώπων των εργαζομένων με το διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ Γιώργο Ανωμερίτη.
Είχε προηγηθεί συνάντηση του κ. Ανωμερίτη με τους εκπροσώπους της Cosco, η οποία όμως κρατήθηκε μακριά από τις κάμερες. Πραγματοποιήθηκε στο ισόγειο του Μεγάρου του ΟΛΠ και όχι στο γραφείο του διευθύνοντος συμβούλου.
Στη συνάντηση αυτή συμφωνήθηκε να ξεκινήσει διάλογος ανάμεσα στις δύο πλευρές για θέματα που αφορούν συνεργασίες ανάμεσα στους προβλήτες του Σ.ΕΜΠΟ και συγκεκριμένα τον ΙΙ της Cosco και Ι του ΟΛΠ.
Συνεργασίες που αν επιτευχθούν θα εξασφαλίσουν την εργασιακή σιγουριά για τους εργαζομένους του ΟΛΠ. Επίσης αναμένεται από τη Cosco απάντηση σχετικά με αίτημα που υπέβαλε ο κ. Ανωμερίτης για 15ήμερη συνέχιση του καθεστώτος τιμολόγησης των εργασιών στο Σ.ΕΜΠΟ από τον ΟΛΠ.
Επίσης επαναβεβαιώθηκε η πρόθεση και των δύο πλευρών, που προβλέπεται και στο καταστατικό της ΣΕΠ, για παρουσία εκπροσώπου του ΟΛΠ στο διοικητικό της συμβούλιο.
Στη συνέχεια ο κ. Ανωμερίτης είδε από κοντά τους συνδικαλιστές. Τους ξεκαθάρισε ότι ανεξάρτητα από την πορεία των απεργιακών τους κινητοποιήσεων ο ίδιος έχει πρόθεση να ξεκινήσει άμεσα διάλογο και μαζί τους και με τη ΣΕΠ για όλα τα θέματα που τους απασχολούν.
Η διευκρίνιση με την οποία όμως κέρδισε το «παιχνίδι» ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, ήταν η σημερινή μέρα. Μέχρι να αποφασίσει η Cosco, η οποία δεν βλέπει αρνητικά τη συνέχιση του καθεστώτος τιμολόγησης για ακόμα 15 ημέρες, ο ΟΛΠ κάνει την τιμολόγηση.
Η απουσία τελεσίγραφου, η πρόταση ανοικτού διαλόγου, και το πρεστίζ των εργαζομένων που κρατήθηκε ψηλά, έκριναν τη θετική έκβαση της υπόθεσης αργά τη νύχτα της Τρίτης.
Τα κρίσιμα θέματα
Τρία είναι όμως τα κρίσιμα θέματα για το λιμάνι του Πειραιά μετά το τέλος των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων. Καταρχήν να πειστούν οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών να στείλουν και πάλι τα πλοία τους στο λιμάνι του Πειραιά.
Τα γραφεία στην Ελλάδα κάνουν αγώνα προκειμένου να πείσουν τα κεντρικά γραφεία των εταιρειών ότι η εργασιακή ειρήνη δεν είναι παροδική. Τα πλοία που είναι προγραμματισμένα να πιάσουν στον Πειραιά το επόμενο διάστημα είναι λίγα και τα ανώτατα στελέχη των εταιρειών ζητούν εγγυήσεις ότι το άνοιγμα του λιμανιού δεν θα είναι πρόσκαιρο.
Πάντως χθες, βοήθησε και η απουσία πλοίων, η έξοδος εμπορευματοκιβωτίων από τον ΟΛΠ κινήθηκε σε υψηλά επίπεδα.
Το δεύτερο αφορά τη συζήτηση με τη Cosco η οποία όμως σχετίζεται και με τους εργαζόμενους. Οι εργαζόμενοι έχουν ζητήσει με κάποιο τρόπο να εξασφαλίσουν το εργασιακό τους μέλλον.
«Ότι δεν θα καθόμαστε να κοιτάμε τα άστρα», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά συνδικαλιστής. Στο πλαίσιο αυτό η ελληνική πλευρά σχεδιάζει να προτείνει κάποιες μορφές συνεργασίας ανάμεσα στους δύο προβλήτες.
Στο τραπέζι δεν αποκλείεται να πέσουν προτάσεις όπως να αναλάβει υπεργολάβος ο ΟΛΠ για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στον προβλήτα ΙΙ με πιθανό αντιστάθμισμα στο αντίκρισμα, η να πάρουν προτεραιότητα για πρόσληψη στη ΣΕΠ Cosco οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ όπως προβλέπεται και στη σύμβαση παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ από τον ΟΛΠ στη Cosco. (εδώ ειναι το ζουμί επί του παρόντος)
Παράλληλα ο κ. Ανωμερίτης θα προωθήσει βελτιώσεις στο νόμο περί εθελούσιας εξόδου, που είχε προβλεφθεί αρχικά στο πλαίσιο των μέτρων υπέρ των εργαζομένων από τη προηγούμενη κυβέρνηση. Μέτρο το οποίο όμως πλέον δεν έχει εφαρμογή.
Επίσης κρίσιμες θα είναι οι συζητήσεις ανάμεσα στη κυβέρνηση και τη Cosco για τα φορολογικά κίνητρα που προβλέπονται εκτός σύμβασης στο νόμο με τον οποίο κυρώθηκε η παραχώρηση η ισχύς της οποίας άρχισε την 1η Οκτωβρίου 2009.
Το όλο ζήτημα το εξετάζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία ρωτά αν στο νόμο προβλέπονται παράνομες κρατικές ενισχύσεις υπέρ Cosco κάτι για το οποίο η Cosco επισήμως έχει τοποθετηθεί αρνητικά προς τις ελληνικές αρχές.
Πηγή:Ναυτεμπορική (ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ)
Σχόλιο: Αλέξανδρος Κουρτέσης , Εκτελωνιστής http://ektelonismos.com