Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2008

Οι κινέζοι, οι φορτηγατζήδες και ο… Αστακός








Στίς Φωτογραφίες:
Αριστερά :Η ουρά των φορτηγών στο λιμάνι του Ικονίου
Δεξιά: Το λιμάνι του Αστακού
Οι φορτηγατζήδες τελικά ανέστειλαν τις κινητοποιήσεις τους, έστω την ύστατη στιγμή, αλλά παραμένει ζητούμενο εάν θα επανέλθουν και κυρίως γιατί επέλεξαν να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις την συγκεκριμένη περίοδο. Κάποιοι, «έβλεπαν» πίσω απ’ τις κινητοποιήσεις του συγκεκριμένου κλάδου, τους εργαζόμενους στον ΟΛΠ, που έτσι αποκτούσαν «δια της πλαγίας οδού» έναν μη δηλωμένο σύμμαχο. Αλλά κάποιοι άλλοι, έβλεπαν (και ) το λιμάνι του Αστακού πίσω απ’ τις συγκεκριμένες κινητοποιήσεις, που έπληξαν οικονομικά όχι μόνο το λιμάνι και τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις, αλλά και ολόκληρη η αγορά. Ιδίως εκείνους τους επιχειρηματίες που περίμεναν την περίοδο των εορτών για να ανεβάσουν τον τζίρο τους, αλλά είδαν τα προϊόντα τους να μην φτάνουν στην ώρα τους στις αποθήκες και τα καταστήματά τους. Σύμφωνα με την ανάλυση αυτή, είναι η λειτουργία του Αστακού εκείνη που ώθησε τους φορτηγατζήδες σε κινητοποιήσεις, καθώς λόγω της απόστασης, αυτοί εισπράττουν μεγαλύτερα κόμιστρα. Σε κάθε περίπτωση πάντως, θέμα φαίνεται να προκύπτει για άλλη μια φορά με την λειτουργία του λιμανιού του Αστακού, το οποίο ενώ έχει άδεια λειτουργίας για να εξυπηρετεί την γύρω περιοχή, «απ’ το παράθυρο» και εκμεταλλευόμενο κινητοποιήσεις σε άλλα λιμάνια και κυρίως στον Πειραιά, έχει μετατραπεί σε κανονικό ιδιωτικό, ανταγωνιστικό λιμάνι.
Πηγή:PortNet
Θα συμφωνήσω εν μέρει με τον αρθρογράφο του portnews , αλλά ότι βρίσκονται οι φορτηγατζήδες σε συνεννόηση με τις ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον Αστακό είναι ένα σενάριο ,διότι αυτοί που έδωσαν εντολή να σταματήσουν τα πλοία να πηγαίνουν στο πιο πάνω λιμάνι λόγω μεγάλου κόστους , είναι οι ίδιοι οι παραλήπτες .
Πάντως δεν είναι απίθανο , άλλωστε ζούμε σε μια χώρα " μπανανία " (λίγο υπερβολικός ο όρος αλλά πότε πότε κάνεις περίεργους συνειρμούς.)

Δεν υπάρχουν σχόλια: