Σάββατο 5 Απριλίου 2008

Διαφωνούν στις επιπτώσεις από τις κινητοποιήσεις στα λιμάνια

O Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά (ΕΣΠ) δέχεται καθημερινά πλήθος διαμαρτυριών από πειραϊκές εμπορικές επιχειρήσεις, που πλήττονται άμεσα από την δυσλειτουργία του λιμανιού. «Η οικονομική καταστροφή τους προδιαγράφεται με μαθηματική ακρίβεια και η μεγάλη αναστάτωση που έχει δημιουργηθεί στην αγορά από τις κινητοποιήσεις, δεν είναι απλά και μόνο ένα ανησυχητικό γεγονός, αλλά ένα γεγονός που έχει ήδη πάρει επικίνδυνες διαστάσεις», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Σύλλογος. Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Νίκος Αναστασόπουλος σε δηλώσεις του επισημαίνει: «Αυτή την στιγμή όπως λειτουργεί το λιμάνι του Πειραιά σε συνδυασμό με τη λειτουργία του Αστακού του Λαυρίου και του Βόλου και σε σύγκριση πάντα με τα περσινά στοιχεία ο μέσος όρος είτε της φορτοεκφόρτωσης είτε της διακίνησης και τροφοδοσίας της αγοράς με τα εισαγόμενα container δείχνει ότι η αγορά θα πρέπει να καλύπτει τις ανάγκες της», και προσθέτει:
«Βεβαίως υπάρχουν προβλήματα ακόμα και αναφέρομαι στα containers που είναι εκτός Ελλάδος λόγω της προβληματικής λειτουργίας του α' τριμήνου και τα οποία επιστρέφουν προς το λιμάνι του Πειραιά ή σε άλλα λιμάνια με πολύ χαμηλούς ρυθμούς.
Θα πρέπει να προστεθεί η συμφωνία που έγινε με τους οδικούς μεταφορείς και την αύξηση στη διακίνηση από 800 εμπορευματοκιβώτια σε 1.100 την ημέρα θα επέλθει περαιτέρω ανακούφιση στις επιχειρήσεις. Ο ΟΛΠ επίσης προτίθεται να λάβει περαιτέρω μέτρα για βελτίωση της λειτουργίας του λιμανιού».
Πρωτοβουλία
Επίσης ο ΕΣΠ έχει αναλάβει έναν διαπραγματευτικό ρόλο μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων και έχει προγραμματίσει μια πολυμερή συνάντηση μεταξύ ελεύθερων εργοδοτικών και εργατικών οργανώσεων. Η προτεινόμενη από τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιώς θεματολογία της επικείμενης συνάντησης, για την άμεση διαχείριση της κρίσης, είναι η ακόλουθη:
1. Βελτίωση της παραγωγικότητας και αύξηση κινήσεων.
2. Επαναλειτουργία 3ης βάρδιας, τουλάχιστον μέχρι το Πάσχα.
3. Επιλογή προτεραιότητας σε διάφορα επείγοντα και ευπαθή προϊόντα.
4. Δυνατότητα εκφόρτωσης και μεταφοράς κενών εμπορευματοκιβωτίων αυστηρά για ένα μήνα στον Σκαραμαγκά.
5. Περαιτέρω διασφάλιση εργαζομένων στον ΟΛΠ.
6. Εξοπλισμός και λειτουργία προβλήτας Νο 1 ταυτόχρονα με την παράδοση προβλήτας Νο 2 στον πλειοδότη ιδιώτη πάροχο.
Πηγή:Ναυτεμπορική

Δεν υπάρχουν σχόλια: