Σάββατο 15 Μαρτίου 2008

Οι συνέπειες από τη διαμάχη για τα λιμάνια

Παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν ότι η κατάσταση είναι πλέον μη αναστρέψιμη καθώς βασικά είδη απουσιάζουν, ενώ την ίδια ώρα αυξάνεται ο αριθμός των επιχειρήσεων που κινδυνεύουν με λουκέτο !!!
Στα πρόθυρα της κατάρρευσης βρίσκεται πλέον το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της χώρας καθώς συμπληρώνονται τρεις μήνες κινητοποιήσεων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, με τους εργαζομένους να απέχουν από κάθε υπερωριακή εργασία, αντιδρώντας στην απόφαση της κυβέρνησης να παραχωρήσει σε ιδιώτες τη διαχείριση των σταθμών κοντέινερ των δύο λιμανιών. Παράγοντες της αγοράς, τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη, υποστηρίζουν ότι η κατάσταση είναι πλέον μη αναστρέψιμη καθώς βασικά είδη απουσιάζουν από την αγορά, ενώ την ίδια ώρα πλήθος επιχειρήσεων κινδυνεύουν με λουκέτο. Διακόσιες και πλέον επιχειρήσεις στη Βόρεια Ελλάδα στρέφονται νομικά κατά του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης κατηγορώντας τη διοίκηση για πλήρη έλλειψη προβλέψεων εν όψει των κινητοποιήσεων. Η απουσία των προβλέψεων αυτών προκαλεί σωρεία σοβαρών προβλημάτων, με αποτέλεσμα πολλές από τις επιχειρήσεις αυτές να κινδυνεύουν σήμερα με αναστολή της δραστηριότητάς τους. Παρόμοια είναι η εικόνα και στην Αθήνα, με πλήθος επιχειρήσεων να κινδυνεύουν άμεσα με κλείσιμο, ενώ την ίδια ώρα η έλλειψη βασικών αγαθών, όπως φάρμακα, πρώτες ύλες κτλ., έχει αρχίσει να κάνει την εμφάνισή της στην αγορά. Εκτός όμως από τις ελλείψεις στα αγαθά, τα προβλήματα στα λιμάνια δημιουργούν τις προϋποθέσεις εκδήλωσης φαινομένων κερδοσκοπίας καθώς πολλές άλλες επιχειρήσεις προειδοποιούν ότι η επιλογή εναλλακτικών διαδρομών μεταφοράς επιβαρύνει το τελικό κόστος των προϊόντων, το οποίο έχει αρχίσει ήδη να μετακυλίεται στους καταναλωτές. Παραγωγικές τάξεις, διαμεταφορείς και εκπρόσωποι μεγάλων ξένων ναυτικών πρακτορείων, που διακινούν και τον κύριο όγκο εμπορευμάτων από και προς την Ελλάδα, στρέφονται κατά των διοικήσεων των δύο λιμανιών, τις οποίες και κατηγορούν για αστοχία ενεργειών και πρωτοβουλιών οι οποίες, όπως αναφέρουν, «αντί να υποστηρίξουν τη διαδικασία της αποκλιμάκωσης της κρίσης,έριξαν λάδι στη φωτιά της αντιπαράθεσης μεταξύ κυβέρνησης και εργαζομένων».
ΠΩ ΠΩ ΠΡΟΚΑ ! (Δικό μου σχόλιο!!!)
Αλλα στελέχη εταιρειών τακτικών μεταφορών μιλώντας στο «Βήμα» χρησιμοποιόντας σκληρή γλώσσα επιρρίπτουν ευθέως την ευθύνη της όλης κατάστασης στη διοίκηση του ΟΛΠ: «Οταν οδηγείς στη Δικαιοσύνη τους συνδικαλιστές υποστηρίζοντας ότι με τις κινητοποιήσεις τους προκαλούν ανεπανόρθωτη ζημιά στην εθνική οικονομία, δεν στέλνεις για να υπερασπιστεί τη θέση σου έναν δημόσιο υπάλληλο. Πας ο ίδιος».
Περισσότερα και αναλυτικότερα στό Βήμα

Δεν υπάρχουν σχόλια: