Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2008

Αντίστροφη μέτρηση για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ

ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ευθεία μπαίνει από σήμερα το μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά. Ο ΟΛΠ , σήμερα, «ανεβάζει» ταυτόχρονα το διεθνή διαγωνισμό για την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του ΣΕΜΠΟ, αλλά και το διαγωνισμό για την προμήθεια τριών γερανογεφυρών, προϋπολογισμού 19,8 εκατ. ευρώ, για τον εξοπλισμό του προβλήτα Ι, που θα παραμείνει στη διαχείρισή του. Μόλις μαθεύτηκε το νέο, χθες το απόγευμα, στα γραφεία των παγκόσμιων διαχειριστών εμπορευματικών σταθμών, αλλά και των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών, τα τηλέφωνα πήραν φωτιά. Οι ενδιαφερόμενοι όμιλοι αναμένεται να πάρουν σήμερα στα χέρια τους την προκήρυξη για το ΣΕΜΠΟ, με σκοπό να αναλάβουν δράση οι νομικές τους υπηρεσίες, που θα «ξεσκονίσουν» το κείμενο, για να καθοριστούν σύντομα οι πιθανές επιχειρηματικές «συμμαχίες» και να κατατεθούν στη συνέχεια οι προτάσεις. Μάλιστα, χθες, κύκλοι της αγοράς ανέφεραν ότι στους ενδιαφερόμενους για τους διαγωνισμούς για τους ΣΕΜΠΟ τόσο του ΟΛΠ όσο και του ΟΛΘ, που μέχρι στιγμής είναι η Moller Maersk, η Mediterranean Shipping Company, η Cosco, η Dubai Ports World, η Port Authority Singapore, η Hutchison, η Eurogate, η Evergreen, η ΖΙΜ και η Sinotrans, προστέθηκε τις τελευταίες ημέρες ακόμη ένας ξένος αμερικανικός όμιλος. Στο διαγωνισμό για το ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ η προθεσμία κατάθεσης προσφορών λήγει στις 18 Μαρτίου, ενώ το άνοιγμα θα γίνει μία ημέρα αργότερα, στα γραφεία του ΟΛΠ.Παράλληλα, όμως, το εμπορικό λιμάνι παραμένει «κλειστό» από την αποχή των οδικών μεταφορέων και τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων. Οι οδικοί μεταφορείς ζητούν γραπτές εγγυήσεις για κατώτατο όριο παραλαβής και απόδοσης εμπορευματοκιβωτίων, κάτι που μέχρι στιγμής, όμως, λόγω των κινητοποιήσεων των εργαζομένων ο ΟΛΠ δεν δύναται να δώσει. Αλλά και οι πιέσεις από τον εμπορικό κόσμο εντείνονται. Ηδη φορείς που εκπροσωπούν εμπορικές εταιρείες με ευπαθή προϊόντα πιέζουν προς όλες τις πλευρές για να βρεθεί άμεσα λύση και να διακινηθούν τα εμπορεύματά αυτά. Αλλά και δύο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες βρίσκουν διέξοδο για τη διακίνηση περιορισμένης ποσότητας containers στο λιμάνι του Αστακού.

Συνέχεια στην Ναυτεμπορική

Δεν υπάρχουν σχόλια: