Σάββατο 22 Δεκεμβρίου 2007

Κύκλος ενημέρωσης για τις παραχωρήσεις των ΣΕΜΠΟ


Σειρά επαφών ΥΕΝΑΝΠ και ΟΜΥΛΕ με τα πολιτικά κόμματα

ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΑΚΤΙΚΗ, πριν από την έναρξη των κινητοποιήσεων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης στις 5 Ιανουαρίου 2008, θα ακολουθήσουν ο ΥΕΝΑΝΠ Γιώργος Βουλγαράκης, και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων. Αμφότεροι θα επιχειρήσουν το επόμενο διάστημα να συναντήσουν εκπροσώπους των κομμάτων τις αντιπολίτευσης για να τους ενημερώσουν για τις θέσεις τους.
Xθες ο υπουργός απέστειλε επιστολές στους αρχηγούς των κομμάτων της αντιπολίτευσης με την οποία τους ζητάει συνάντηση, προκειμένου να τους ενημερώσει για την πολιτική που έχει σχεδιάσει για την ανάπτυξη στα λιμάνια. Ο ΥΕΝΑΝΠ επίσης έστειλε το σχέδιο της κυβέρνησης για τη λιμενική πολιτική και την παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ σε ΟΛΠ και ΟΛΘ και σε όλους τους βουλευτές ώστε να ενημερωθούν για τις εξελίξεις.
Μία ημέρα πριν, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος, εκφράζοντας την πλήρη αντίθεσή της στο σχέδιο της κυβέρνησης, αποφάσιζε να ενημερώσει όλους τους πολιτικούς φορείς για τις θέσεις της μέχρι τις 5 Ιανουαρίου που θα ξεκινήσουν οι κινητοποιήσεις με απεργίες και αποχές από υπερωριακή εργασία. Στο ίδιο μοτίβο ήταν και η απόφαση της Ενωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ που συνεδρίασε χθες αφού αποφάσισε να συνταχθεί πλήρως με το σχέδιο της ΟΜΥΛΕ.
«Το λιμάνι δεν χρειάζεται ιδιωτικοποίηση. Να το αφήσουν να λειτουργήσει για να μπορέσει να κάνει κέρδη της τάξεως του 75% όπως φέτος», ανέφερε στη «Ν» ο πρόεδρος της Ενωσης Λιμενεργατών Γιώργος Νουχουτίδης και προσέθεσε: «Από τη στιγμή που λες ότι δίνω το λιμάνι για 30 και 40 χρόνια, είναι ιδιωτικοποίηση».
Πάντως, τις προηγούμενες ημέρες, τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ επεσήμαναν ότι τάσσονται υπέρ των θέσεων των εργαζομένων.
Τα επιχειρήματα
Ο ΥΕΝΑΝΠ, Γιώργος Βουλγαράκης, έχει αναγγείλει τη διεξαγωγή διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού παραχώρησης για τους προβλήτες ΙΙ, και ΙΙΙ που θα κατασκευαστεί, ενώ την Ι θα κρατήσει ο ΟΛΠ για τον Πειραιά και για ολόκληρο το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων για τον ΟΛΘ.
Βασική θέση του υπουργού είναι ότι τα δύο λιμάνια έχουν πλέον να ανταγωνιστούν Παγκόσμιους Διαχειριστές (Global Operators), οι οποίοι είναι σε θέση να συντονίσουν τη στρατηγική ανταγωνισμού σε συνολικό επίπεδο, επιτυγχάνοντας παράλληλα οικονομίες κλίμακας. Τονίζει ότι παρά τη σημερινή κερδοφορία τους:
- Υπολείπονται σε παραγωγικότητα έναντι των ανταγωνιστικών λιμένων.
- Παρουσιάζουν σημαντική δυσκολία προσαρμογής στην υιοθέτηση διεθνών επιπέδων απόδοσης και στην πραγματοποίηση επενδύσεων.
- Αδυνατούν να αξιοποιήσουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της γεωγραφικής τους θέσης.
Επίσης, τονίζει ότι το ύψος της επένδυσης, το χρονικό περιθώριο για την υλοποίηση των έργων, η προσέλκυση νέων πελατών αλλά και η εξειδίκευση που χρειάζεται στη διαχείριση διεθνούς διαμετακομιστικού σταθμού, είναι απαγορευτικά για τα δύο λιμάνια όπως λειτουργούν σήμερα, και επισημαίνει ότι όλα υποδεικνύουν την αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή. Σε ό,τι αφορά τον προβλήτα Ι που θα παραμείνει στη διαχείριση του ΟΛΠ, ο ΥΕΝΑΝΠ υποστηρίζει ότι θα καταφέρει να είναι ανταγωνιστικός απέναντι στον ιδιώτη που θα αναλάβει τους άλλους δύο.
Από την άλλη, οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν στα αναγκαία έργα μέχρι το 2015. Υποστηρίζουν ότι ο χρόνος είναι αναγκαίος. Με το ίδιο επιχείρημα υπογραμμίζουν ότι τα δύο λιμάνια θα έχουν τη δυνατότητα να αντλήσουν κεφάλαια ύψους 710 εκατ. ευρώ συνολικά, αφού τα έργα θα γίνουν σταδιακά. Τέλος, σε ό,τι αφορά τον προβλήτα Ι του ΣΕΜΠΟ στον Πειραιά, τονίζουν ότι δεν θα είναι ανταγωνιστικός, αφού δεν θα έχει περιθώριο επέκτασης. Επίσης αναφέρουν ότι δεν υπάρχει προηγούμενο δύο παρόχων υπηρεσιών.
Πηγή:Ναυτεμπορική

Δεν υπάρχουν σχόλια: