Δευτέρα 31 Αυγούστου 2009

ΣΥΝ: Ερώτηση στην ΕΕ για «αθέμιτες φοροελαφρύνσεις σε σύμβαση παραχώρησης ΣΕΜΠΟ- Πειραιά»

Με ερώτηση που κατέθεσε στο Ευρωπαϊκό Κoινοβούλιο ο ευρωβουλευτής του ΣΥΝ, Νικ.,Χουντής ζητάει να μάθει εάν η Επιτροπή «θωρεί ότι οι φοροελαφρύνσεις που παραχωρούνται στην εταιρεία που θα διαχειρίζεται την προβλήτα ΙΙ του λιμένα, έρχονται σε αντίθεση με το κοινοτικό δίκαιο του ανταγωνισμού.» Ειδικότερα επισημαίνει: <Σε προοηγούμενη ερώτηση (Ρ-1582) σχετικά με τις αθέμιτες φοροελαφρύνσεις που περιλαμβάνονται στη σύμβαση παραχώρησης της προβλήτας ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του λιμένα Πειραιά στην κινεζική εταιρεία Cosco, ανέφερε ότι: «Η εν λόγω σύμβαση παραχώρησης έχει μόλις διαβιβαστεί στην Επιτροπή και πρέπει τώρα να εξεταστεί από τις υπηρεσίες της. Η ύπαρξη μέτρων προς όφελος της Cosco θα ελεγχθεί στο πλαίσιο αυτό και, εφόσον συντρέχει περίπτωση, τα σχετικά μέτρα θα αναλυθούν με βάση τις ισχύουσες διατάξεις στον τομέα των κρατικών ενισχύσεων».Ερωτάται η Επιτροπή: Θεωρεί ότι οι φοροελαφρύνσεις που παραχωρούνται στην εταιρεία που θα διαχειρίζεται την προβλήτα ΙΙ του λιμένα, έρχονται σε αντίθεση με το κοινοτικό δίκαιο του ανταγωνισμού, δεδομένου ότι τέτοια προνόμια δεν έχουν άλλα ελληνικά λιμάνια; Τι μέτρα προτίθεται να λάβει, εφόσον διαπιστώσει ότι τίθενται ζητήματα ανταγωνισμού;>
Πηγή:Marinews
Επεξεργασία:Α.Κ

Παρασκευή 28 Αυγούστου 2009

Cosco: Ο γίγας λυγίζει;

Ζημιές ύψους 4,6 δις. γουάν σημείωσε η China Cosco Holdings το εξάμηνο, ενώ τα έσοδά της διαμορφώθηκαν στα 28,9 δις. γουάν. Οι ζημιές αποδίδονται κατά κύριο λόγο στο ναυτιλιακό κλάδο. Τα έσοδά του κλάδου των κοντέινερ υποχώρησαν κατά 56% ενώ τα έσοδά ανά dealing room υποχώρησαν κατά 43,1%. Επίσης, ο όγκος μεταφερθέντων teu υποχώρησε κατά 21,9% στα 2,35 εκατ. teu. Ο στόλος της εταιρίας αποτελείται από 149 Container ship, ενώ ναυπηγεί άλλα 57. Στον κλάδο των φορτηγών, αν και ο όγκος μεταφερομένων φορτίων υποχώρησε μόνο κατά 4,8% στους 129 εκατ. τόνους, τα έσοδα υποχώρησαν κατά 71,7%. Ο στόλος της διαθέτει 431 φορτηγά πλοία, συνολικού τονάζ 33,92 εκατ. dwt, ενώ έχει υπό παραγγελία ακόμη 44 συνολικής χωρητικότητας 6,45 εκατ. dwt. Όσον αφορά το τμήμα λιμανιών, η διακίνηση των φορτίων στα λιμάνια που διαχειρίζεται υποχώρησε κατά 8,5% στα 20,21 εκατ. teu. Η China Cosco διαχειρίζεται 89 προβλήτες με ετήσια διακίνηση 48,15 εκατ. teu. Η διακίνηση της εταιρίας, αν και βλέπει βελτίωση των συνθηκών της παγκόσμιας οικονομίας λόγω των κρατικών πακέτων στήριξης, παραμένει επιφυλακτική, υπογραμμίζοντας ότι εξακολουθούν να υπάρχουν αβεβαιότητες όσον αφορά τη σταθερότητα της παγκόσμιας οικονομίας.
Πηγή:TheSeaNation
Επεξεργασία:Α.Κ

Τετάρτη 26 Αυγούστου 2009

Εξ’ ανατολών κίνδυνος για ΟΛΘ

Εξ’ ανατολών κίνδυνος για τον ΟΛΘ και σε μικρότερο βαθμό για τον ΟΛΠ, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες της Zaman Daily (Το άρθρο στην τουρκική εφημερίδα ), η τουρκική κυβέρνηση σκοπεύει να προβεί σε δημόσια πρόταση για την κατασκευή container terminal στο Τσανταρλί, στο Βόρειο Αιγαίο.Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το συνολικό μήκος του λιμανιού θα είναι 2 χλμ ενώ η προβλήτα του λιμανιού θα έχει μήκος 800 μέτρα και βάθος 40 μέτρα. Μέχρι τώρα το λιμάνι του Τσανταρλί διευκόλυνε μόνο ψαροκαϊκα. Η ιδέα είχε ξεκινήσει το 1993 και τότε ο προϋπολογισμός του έργου ανερχόταν σε 4,5 δις. δολάρια. Το σχέδιο είχε επανέλθει στο προσκήνιο το 2005 και τότε είχαν ενδιαφερθεί μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι από Ισπανία, Ιταλία, Ολλανδία, Νότια Κορέα και Σουηδία. Τώρα οι νέες περιβαλλοντικές μελέτες και οικονομικοτεχνικές είναι έτοιμες και η Τουρκία αναμένεται να ζητήσει χρηματοδότηση και από την ευρωπαϊκή ένωση για τη ανάπτυξη του λιμανιού. Η απόφαση, σύμφωνα με τον πρόεδρο του βιομηχανικού επιμελητηρίου της περιοχής (EBSO) Εντέρ Γιοργκαντζιλάρ, πάρθηκε καθώς διαπιστώθηκε, ότι τα μεγάλα πλοία δεν μπορούσαν να «πιάσουν» στην περιοχή των Ανατολικών ακτών της Τουρκίας, κυρίως στο λιμάνι της Σμύρνης, με αποτέλεσμα να στρέφονται στον Πειραιά. Σκοπός είναι το Τσανταρλί να γίνει ένα από δέκα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου δεχόμενο πλοία ως 200.000 dwtΠαράλληλα με την κατασκευή του λιμανιού, θα ξεκινήσουν εργασίες για την ανάπτυξη των υποδομών της βιομηχανικής ζώνης της περιοχής και των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Πηγή:TheSeaNation
Επεξεργασία : Α.Κ

Τρίτη 25 Αυγούστου 2009

Και εγένετο «ΣΕΠ Α.Ε.»

Ολοταχώς προχωρούν οι διαδικασίες που απαιτούνται προ της ελεύσεως της Κινεζικών συμφερόντων COSCO στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά τμήμα του οποίου ως γνωστόν αναλαμβάνει ύστερα από το διεθνή διαγωνισμό που της κατακυρώθηκε. Κατά πληροφορίες τη νομική μορφή της έλαβε η εταιρία - «κονέκτορας» μεταξύ ΟΛΠ και COSCO στην ευθύνη της οποίας θα είναι η λειτουργίες του τμήματος του ΣΕΜΠΟ με την επωνυμία P.C.T. S.A. ή ΣΕΠ Α.Ε. Πάντα κατά τις ίδιες πληροφορίες στο λιμάνι του Πειραιά οι προετοιμασίες εξακολουθούν πυρετώδεις καθώς την εβδομάδα αυτή αναμένεται να βρίσκονται στον Πειραιά υψηλόβαθμά στελέχη της Κινεζικής εταιρίας τα οποία και θα έχουν συνάντηση με την ηγεσία του Οργανισμού.Σχεδόν ένα μήνα προ της επίσημης έλευσης της COSCO στον Πειραιά το ενδιαφέρον από πλευράς χρηστών αλλά και εκπροσώπων των παραγωγικών τάξεων κορυφώνεται δεδομένου ότι το όλο εγχείρημα γίνεται σε περίοδο διεθνούς οικονομικής κρίσης η οποία επίσης ως γνωστόν έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τον τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και συνακόλουθα τις εταιρίες που διαχειρίζονται στόλους πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Πηγή:TheSeaNation

Κυριακή 23 Αυγούστου 2009

Και πάλι μαζι στην ενημέρωση για τα λιμάνια και τα τελωνεία !

Και πάλι μαζί μετά την καλοκαιρινή διακοπή μας , στον καθημερινό αγώνα στα λιμάνια και στα τελωνεία !
Όλο τον χειμώνα θα είμαστε μαζί . Κάναμε το το επάγγελμα μας χόμπι ,και έτσι θα σας ενημερώνουμε συλλέγοντας πληροφορίες καθημερινώς από τα πιο έγκυρα Site του χώρου , καθώς και πληροφορίες από μέσα.

Ευχόμαστε Καλό χειμώνα Α.Κ

Τετάρτη 19 Αυγούστου 2009

Σφικτό χρονοδιάγραμμα για τον πρώτο προβλήτα

«Κατέπλευσαν» τα πρώτα κομμάτια του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού που θα υποστηρίξει τις λειτουργίες των τριών σε πρώτη φάση γερανογεφυρών Super Post Panamax που θα εγκατασταθούν στον πρώτο προβλήτα του εμπορικού λιμένα που ως γνωστό θα μείνει υπό τον απόλυτο έλεγχο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς. Η ηγεσία του ΟΛΠ ακολουθεί σφικτό χρονοδιάγραμμα προκειμένου ο πρώτος προβλήτας να είναι έτοιμος εντός των πλαισίων που έχουν τεθεί αλλά και σε χρονική συγκυρία που αναμένεται να συμπέσει με την επιτάχυνση της εξόδου σε παγκόσμια κλίμακα από την σοβούσα οικονομική κρίση. Σύμφωνα με πληροφορίες οι τρεις γερανογέφυρες θα αρχίσουν να παραδίδονται κοντά στα τέλη του προσεχούς μήνα προκειμένου να τοποθετηθούν με την ολοκλήρωση της ανάπτυξης του προβλήτα. Στο μεταξύ και όσον αφορά στην εμπλοκή σε επίπεδο ΕΕ περί της χρηματοδότησης των σχεδιασμών του Οργανισμού υπάρχει διάχυτη αισιοδοξία για την ομαλή έκβαση της υπόθεσης καθώς έχουν παρασχεθεί οι αναγκαίες διευκρινήσεις οι οποίες και έχουν γίνει κατανοητές από τους αρμοδίους των Βρυξελλών.
Πηγή:TheSeaNation
A.K

Παρασκευή 17 Ιουλίου 2009

Μπήκε σε εφαρμοφή το νέο λογισμικό στα Ελληνικά Τελωνεία

Από προχτές την Πέμπτη 15/07/09 ενημερώθηκαν από άποψη του λογισμικού όλα τα τελωνεία της χώρας . Με το νέο λογισμικό τίθεται σε εφαρμογή ο αριθμός EORI , ο κωδικός αποδίδεται σε όλους όσους έχουν συναλλαγές με τα Τελωνεία σε όλη την Ε.Ε .( Εδώ κατεβάστε τα έντυπα που χρειάζονται προς κατάθεση και απόκτηση του Αριθμού.)
Βέβαια επικρατεί ένα μπάχαλο αυτή την στιγμή στα Τελωνεία όλης της χώρας . Άλλα τελωνεία επικοινωνούν ηλεκτρονικά με το ΚΕΠΥΟ για την απόδοση του κωδικού , άλλα όχι . Η Ηλεκτρονική καταχώρηση δεν λειτουργεί , τέλος πάντων Ελλάδα . Να σκεφτείτε μόνο ότι Σουηδική πολυεθνική Εταιρεία με ρώταγε πρίν ένα μήνα πότε θα εφαρμοσθεί το EORI στην Ελλάδα , εγώ ρωτούσα το τελωνείο και το τελωνείο αγνοούσε την "ύπαρξη" του μέχρι την ημέρα που εφηρμόσθη , δηλαδή χτες . Ελλάς το μεγαλείο σου .
Λοιπόν Φίλοι μου και συνάδελφοι , ακολουθήστε το Link να δείτε πώς οι Τούρκικες εταιρείες που εχουν συναλλαγές με Ελλάδα αλλά και την Ε.Ε , ενημερώθηκαν από το αρμόδιο Υπουργείο τους
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το EORI κάντε κλίκ στά πιο πάνω Link
A.K

Με γοργούς ρυθμούς ετοιμάζετε η νέα προβλήτα του ΟΛΠ










Οι εργασίες λιμενικών έργων του Προβλήτα Ι προχωρούν με γοργούς ρυθμούς και εντός του χρονοδιαγράμματος.
Στίς αποκλειστικές φωτογραφίες του Blogg φαίνετε η πρόοδος των εργασιών . Οι Γερανογέφυρες της προβλήτας είναι σχεδόν έτοιμες . Απομένει μόνο η διαμόρφωση του χώρου.
Αναρτηση Επεξεργασία : Α.Κ

Δευτέρα 13 Ιουλίου 2009

Παγκόσμιο Αρνητικό Ρεκόρ για τον ΟΛΠ...

Τελικά οι αριθμοί αργά ή γρήγορα έρχονται στο προσκήνιο... Πριν λίγες μέρες κυκλοφόρησε ειδικό τεύχος-αφιέρωμα του διεθνούς κύρους περιοδικού Containerization International με θέμα τα στατιστικά στοιχεία κίνησης των λιμανιών κοντέϊνερς για το 2008. Στο τεύχος μάλιστα υπάρχει και διαφημιστική καταχώριση του ΟΛΠ.
Τι αποκαλύπτει λοιπόν η έκδοση αυτή;
Ότι το ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ είναι για το 2008 ο Παγκόσμιος πρωταθλητής, με πολύ μεγάλη διαφορά, στην πτώση κίνησης τόσο σε απόλυτους αριθμούς όσο και σε ποσοστιαία βάση.
Συγκεκριμένα ο ΟΛΠ το 2008 παρουσίασε πτώση 68,6% και από 1.373.138 TEU το 2007 έπεσε σε 431.056 TEU το 2008 (δηλαδή λιγότερο και από το ιστορικά υψηλό μέγεθος κίνησης της Θεσσαλονίκης!) χάνοντας 942.000 TEU περίπου.
Την ίδια στιγμή το 2008 το Marsaxlokk στη Μάλτα έκανε αύξηση 21,9% φθάνοντας τα 2.300.000 TEU, η Δαμιέττα στην Αίγυπτο αύξηση 23.8% φθάνοντας τα 1.236.502 TEU,
το Port Said στην Αίγυπτο αύξηση 15,6% φθάνοντας στα 3.202.000 TEU,
το Ambarli στην Τουρκία αύξηση 16,6% φθάνοντας στα 2.262.000 TEU και η Χάιφα στο Ισραήλ αύξηση 21,5% φθάνοντας στα 1.395.000 TEU.
‘Αρα αυτά τα περί κρίσεως το 2008, και μάλιστα στη μεταφόρτωση, που οδήγησε σε πτώση τον ΟΛΠ είναι απλώς φούμαρα...‘Ολα αυτά τα λιμάνια πριν από λίγα χρόνια είχαν κίνηση υποπολλαπλάσια του Πειραιά.
Ο Πειραιάς έπεσε ακόμη πιο κάτω και από την Οδησσό (!), ένα λιμάνι που πριν μερικά χρόνια είχε μόλις 50,000 TEU, και που το 2008 έκανε αύξηση 9,3% και 523.476 TEU.
Συνολικά ο Πειραιάς από το 2004 και μετά έχει χάσει το 73,2% της κίνησης του σε κοντέϊνερς. Είπαμε οι αριθμοί είναι αδυσώπητοι...
*Ο Ν. Δημοσθένους είναι παράγοντας της ελληνικής ναυτιλίας .
Πηγή:PortNet
Σχόλιο επεξεργασία: Α.Κ

Συζητείται στο δ.σ. του ΟΛΠ μνημόνιο συνεργασίας Πειραιά-Αλεξάνδρειας

Εισήγηση με την οποία θα αναλύσει τη βασική φιλοσοφία του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ των λιμένων Πειραιώς και Αλεξάνδρειας της Αιγύπτου, που αναμένεται να υπογραφεί το προσεχές διάστημα, πρόκειται να κάνει στη συνεδρίαση του δ.σ. του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς που εξελίσσεται αυτή την ώρα, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού κ. Η. Ματζουνέας.Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι δύο πλευρές αναλαμβάνουν την προώθηση των λιμένων των δύο πλευρών σε ναυτιλιακές εταιρείες, εισαγωγείς και εξαγωγείς παρουσιάζοντας τα οφέλη χρήσης των καθώς και τις υποδομές που διαθέτουν για την εξυπηρέτηση των φορτίων.
Παράλληλα συμφωνούν στην αμοιβαία ανταλλαγή στατιστικών, τεχνογνωσίας και τεχνολογίας καθώς και στην ανταλλαγή απόψεων αναφορικά με τις εξελίξεις στο τομέα της διαχείρισης logistics.
Τέλος, βάσει του μνημονίου συστήνεται μια κοινή επιτροπή η οποία θα συνέρχεται ετησίως εναλλάξ στον Πειραιά και την Αλεξάνδρεια για την ανταλλαγή απόψεων ενω προβλέπεται η ανταλλαγή επισκέψεων στελεχών μεταξύ των δύο λιμένων.
Η υπογραφή του μνημονίου, μπορεί να προσδώσει στον Πειραιά σημαντική πληροφόρηση για τα λιμενικά δρώμενα της Αιγύπτου, η οποία αποτελεί μια χώρα με ραγδαία αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων τη τελευταία πενταετία μετά την έναρξη λειτουργίας του τερματικού του Σουέζ.
Αντίστοιχα ο ΟΛΠ διαθέτει σημαντική τεχνογνωσία έναντι της Αλεξάνδρειας, κυρίαρχα στη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων. Η υπογραφή του μνημονίου θα επιτρέψει την εξαγωγή αυτής της τεχνογνωσίας, θέτοντας τις βάσεις ώστε μακροπρόθεσμα να δημιουργηθεί ένας νέος τομέας εμπορικής δραστηριοποίησης για τον Οργανισμό στα πρότυπα δυτικοευρωπαϊκών λιμένων με ανάλογη δραστηριότητα.
Πηγή:TheSeaNation
Σχόλιο , Επεξεργασία: Απ'ότι φαίνεται ο Ο.Λ.Π κρύβει Άσσους στο μανίκι του Α.Κ

Τρίτη 7 Ιουλίου 2009

Containers: Στο κέντρο της καταιγίδας

Είκοσι δισεκατομμύρια δολάρια, εκτιμά τη μαύρη τρύπα στον κλάδο των Containers, η Drewry σε τελευταία έκθεση της, στην οποία τονίζει πως ο κλάδος θα συρρικνωθεί κατά 10,3% το 2009, ενώ θα αναπτυχθεί μόλις κατά 1% το 2010. Επίσης προβλέπει πως το 2009 θα μεταφερθούν 27 εκ. teu λιγότερα και από το 2007, ενώ ο δείκτης σχέσης προσφοράς/ζήτησης για το 2009 εκτιμάται στο 83.4 και το 2010 στο 79.6. Υπό αυτές τις συνθήκες, επισημαίνεται στην έκθεση είναι αμφίβολο αν τα μέτρα που παίρνουν οι εταιρείας, μπορεί να αποδώσουν έστω και ελάχιστα, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν την παρούσα στρατηγική τους εντελώς λανθασμένη. Κανονικά, αντί να ακολουθούν κοντόφθαλμη πολιτική προκειμένου να διατηρήσουν και να επεκτείνουν το μερίδιο αγοράς τους, θα έπρεπε να έχουν στρατηγική δεκαετίας και κυρίως να διαμορφώσουν καλές σχέσεις μεταξύ τους αντί να ανταγωνίζονται η μία την άλλη λυσσαλέα.
Πηγή:TheSeaNation
Επεξεργασία: Α.Κ

Δευτέρα 6 Ιουλίου 2009

Καθυστερεί το τραίνο να πιάσει στο λιμάνι…

Σε αδράνεια εξακολουθεί να βρίσκεται η υπόθεσης της σιδηροδρομικής σύνδεσης του εμπορικού τμήματος του λιμανιού του Πειραιά με το διεθνές δίκτυο παρά το γεγονός ότι έχουν γίνει αρκετές συζητήσεις περί της αναγκαιότητας ολοκλήρωσης των διαδικασιών δεδομένου ότι ένα σύγχρονο λιμάνι δεν είναι δυνατόν να υστερεί προς αυτό αλλά και εξ αιτίας του γεγονότος ότι η φιλοσοφία της συνδυασμένης μεταφοράς απαιτεί και τη δια του σιδηροδρόμου μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων. Από το 1970 μέχρι και σήμερα δηλαδή 39 ολόκληρα χρόνια διάρκεσαν οι συζητήσεις για το πώς και αν θα γίνει σιδηροδρομική σύνδεση του εμπορικού τμήματος του λιμένος Πειραιά. Ιστορικά το λιμάνι διέθετε σιδηροδρομική σύνδεση υποτυπώδη και αφορούσε στο τμήμα από τον τερματικό σταθμό δίπλα ακριβώς από τον σταθμό των ΗΣΑΠ μέχρι και τον σταθμό του Αγίου Διονυσίου με γραμμή που εισερχόταν στη λιμενική ζώνη και η οποία καταργήθηκε.H υπόθεση της σιδηροδρομικής σύνδεσης του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ παραμένει μονίμως στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των παραγωγικών τάξεων της πόλης του Πειραιά που διαβλέπουν σε μια νέα άνθηση των εμπορικών δραστηριοτήτων αφού ο συνδυασμός πλοίου-τραίνου στο μεταφορικό σύστημα της συνδυασμένης μεταφοράς σημαίνει και αύξηση της κίνησης εμπορευματοκιβωτίων για το λιμάνι. Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη του 2000 είχε ανακοινωθεί ότι επρόκειτο «σύντομα» να ξεκινούσαν οι διαδικασίες για τη σύνδεση και μάλιστα τότε είχε γίνει και συνάντηση στελεχών του ΟΣΕ και του ΟΛΠ όπου είχε γίνει ανταλλαγή απόψεων για την «πρόοδο» του έργου που τότε χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση με ορίζοντα το… 2004.
Πηγή:PortNet
Επεξεργασία: Α.Κ

Τα σχέδια ΟΛΠ και κυβέρνησης για την επόμενη ημέρα εν μέσω παγκόσμιας κρίσης

Τα σημάδια της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης είναι πλέον ευδιάκριτα και στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, τον ΟΛΠ. Τις μεγάλες εταιρείς από την Κίνα θα της εξυπηρετεί πλέον η Cosco η πρόβλήτα ΙΙ και η προβλήτα ΙΙΙ που σύμφωνα με τη σύμβαση θα κατασκευαστεί. Η μεγαλύτερη ναυτιλιaκή εταιρεία στον κόσμο, στις τακτικές Maersk γραμμές, που δεν είχε ποτέ έντονη δραστηριότητα τσην Ελλάδα ήδη φτιάχνει το δικό της γιγάντιο τερμίναλ στο Σουέζ. Επίσης, η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο, η CMA-CGM έχει το δικό της τεράστιο τέρμιναλ στη Μάλτα. Από την άλλη πλευρά η MSC, που είναι δεύτερη στον κόσμο, εμφανίζεται να έχει την καλύτερη θέση εν μέσω κρίσης και αυξάνει συνεχώς τα μερίδιά της έναντι των ανταγωνιστών της. Ο ιταλο-ελβετικός κολοσσός έχει πολύ καλές σχέσεις με το λιμάνι του Πειραιά και πρόσφατα «πέταξε το γάντι» στους εργαζόμενους λέγοντας ότι εάν επέλθη εργασιακή ειρήνη στον Πειραιά η MSC θα επανέλθει δυναμικά. Και πράγματι μετά τη λήξη των απεργιακών κινητοποιήσεων ενισχύει τη θέση της στον ΟΛΠ.
Σημείο «κλειδί» η MSC .
Το μεγάλο πρόβλημα για τον ΟΛΠ είναι το διαμετακομιστικό φορτίο, αφού μέσα σε όλα τα άλλα ο τομέας της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παρουσιάζει κρίση μεγάλη. Το βλέμμα είναι στραμμένο στον πολυεθνικό κολοσσό της MSC που παραμένει ο μεγαλύτερος πελάτης του λιμανιού του Πειραιά με συμφωνία για μίνιμουμ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Μάλιστα το 2003 η MSC έφτασε μόνη της να διακινεί περισσότερα από ένα εκατ. containers στο λιμάνι του Πειραιά. Βέβαια από τότε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι. Η εταιρεία βρέθηκε να δέχεται παράλληλα με τον ΟΛΠ πρόστιμο ύψους 1,2 εκ.ευρώ από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για καταπάτηση των κανόνων ανταγωνισμού. Ενώ η διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ έχει προσφύγει στο διοικητικό Εφετείο, η διοίκηση της MSC που έχει την κεντρική της έδρα στη Γενεύη , προς το παρόν κρατάει στάση αναμονής. Όμως όσο διάστημα η MSC κρατάει στάση αναμονής η ΟΛΠ ΑΕ θα βρίσκεται στην «κόψη του ξυραφιού» αφού τις δύσκολες οικονομικά ημέρες που διανύουμε σε παγκόσμιο επίπεδο δεν φαίνεται στον ορίζοντα άλλη εταιρεία η οποία θα μπορέσει να αναπληρώσει το φορτίο που διακινεί ο ελβετό-ιταλικός κολοσσός .Όσο αφορά στο εγχώριο φορτίο, τις εισαγωγές και τις εξαγωγές της χώρας δηλαδή, η κατάσταση είναι σταθερή. Τα φορτία σιγά – σιγά θα επιστρέψουν στο λιμάνι του Πειραιά, αφού αυτό αποτελεί μονόδρομο για τις ναυτιλιακές εταιρείες. Και μπορεί η MSC και η Cosco να συνεργάζονται στο λιμάνι της Νάπολης, αλλά σε περσινή μυστική συνάντηση στη Σιγκαπούρη οι δύο εταιρείς δεν τα είχαν βρει για να κατέβουν από κοινού στη διεκδίκησει του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίωνου ΟΛΠ.
Πηγή:MarineNews
Επεξερργασία: Α.Κ

Σάββατο 4 Ιουλίου 2009

Πρόγραμμα δράσεων για το περιβάλλον από τον Οργανισμό Λιμένα Ελευσίνας



Αθαν. Πέππας στό μέσον


Ο Οργανισμός Λιμένα Ελευσίνας (ΟΛΕ Α.Ε.), αναπτύσσει μία σειρά από δράσεις – πρωτοβουλίες, που στόχο έχουν την προστασία του περιβάλλοντος και την ποιοτική αναγέννηση της θαλάσσιας περιοχής του κόλπου της Ελευσίνας.Παράλληλα, επιδιώκει να ευαισθητοποιήσει τους πολίτες να συμβάλλουν και αυτοί με κάθε τρόπο στην περιφρούρηση των «πράσινων κατακτήσεων», που έχουν ήδη αρχίσει να αλλάζουν την εικόνα του λιμένα και της παραλιακής ζώνης.Ακριβώς με αυτή τη στόχευση, ο ΟΛΕ Α.Ε. φιλοτέχνησε και εκτύπωσε αφίσα που εικονίζει ένα απλωμένο χέρι να κρατά – ελέγχει πηγές ρύπων του Θριάσιου Πεδίου και το μήνυμα: «Η προστασία του Περιβάλλοντος είναι και στο δικό σου χέρι».Όπως δήλωσε σχετικά ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΕ Α.Ε. Αθανάσιος Πέππας, «ο οργανισμός οφείλει να εξαντλεί κάθε δυνατότητα που έχει και να διαθέτει όλα τα μέσα, ώστε η ανάπτυξη και κάθε σχετική δραστηριότητα να είναι φιλική προς το περιβάλλον, αυτό που θα αφήσουμε στις νέες γενιές. Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε όλοι, ότι ο καθένας μόνος του και όλοι μαζί, μπορούμε να φέρουμε αποτέλεσμα, σε μία προσπάθεια με κοινό βηματισμό, που θα κάνει τη διαφορά».
Περιβαλλοντικό έργο:
-Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ΟΛΕ Α.Ε. προχωρεί στην ανέλκυση των ναυαγίων από τον κόλπο της Ελευσίνας, ένα «όνειρο ζωής» και παράλληλα πολλών ετών, που εκτός από την τεράστια περιβαλλοντική ωφελιμότητά του, θα ενισχύσει και την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας. Όπως χαρακτηριστικά δηλώνει ο κ. Πέππας, «τα ναυάγια θα απομακρυνθούν και θα παραδώσουμε στις νεότερες γενιές καθαρό τον κόλπο της Ελευσίνας».
-Για το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής, ήδη ολοκληρώθηκε το έργο της διαχείρισης επικίνδυνων φορτίων, που γίνεται πλέον με ασφάλεια στο πλαίσιο του προγράμματος ΑΙS, βάση διεθνών προτύπων και κανόνων. Ιδρύθηκε γραφείο υποδοχής στερεών και υγρών αποβλήτων που προέρχονται – παράγονται από τα πλοία και είναι σε πλήρη εφαρμογή και επίβλεψη η παράδοση και ασφαλής διαχείρισή τους.
-Ο ΟΛΕ Α.Ε. συμμετέχει στο κοινοτικό πρόγραμμα LIFE Περιβάλλον «Συνεργατική Περιβαλλοντική Αναγέννηση σε Πόλεις – Λιμάνια: Ο Κόλπος της Ελευσίνας το 2020», με στόχο την περιβαλλοντική ανάπλαση της παράκτιας αστικής περιοχής της Ελευσίνας και την μεθοδευμένη επένδυση στο κοινωνικό κεφάλαιο, μέσω μιας συνεργατικής δράσης που εμπλέκει ενεργά όλους τους κοινωνικούς εταίρους, για την περιβαλλοντική αποκατάσταση της περιοχής, το μέλλον και την βιώσιμη ανάπτυξη στον Κόλπο της Ελευσίνας.
-Για την τήρηση της καθαριότητας στην παραλιακή ζώνη και τη θαλάσσια περιοχή, σε καθημερινή βάση, δραστηριοποιείται εξωτερικό συνεργείο του οργανισμού ενώ ο ΟΛΕ Α.Ε. πραγματοποιεί τακτικές και έκτακτες επιθεωρήσεις. Επίσης:
-Με προγραμματική σύμβαση που υπέγραψε ο ΟΛΕ Α.Ε. με το Δήμο Ελευσίνας, παρέδωσε την παραλία στους λουόμενους, η οποία λειτουργεί ήδη για δεύτερη χρονιά.
-Ο ΟΛΕ Α.Ε. έχει προχωρήσει στην επισκευή και συντήρηση των παρτεριών, τοποθέτηση πρασίνου (γρασίδι), στο παραλιακό μέτωπο και στις πλατείες.-Έχει τοποθετήσει κάδους απορριμμάτων σε διάφορα σημεία του λιμανιού και πρόκειται να τοποθετήσει συμπληρωματικά και άλλους, όπου κρίνεται αναγκαίο.
-Έχει ήδη υποβληθεί και έχει εγκριθεί από την ΕΣΑΛ (Επιτροπή σχεδιασμού ανάπτυξης Λιμένων )η χωροταξική μελέτη για την παραλία Ελευσίνας, που αφορά στη χρήση γης, τους όρους δόμησης, την νομιμοποίηση αυθαίρετων κτισμάτων, πρόβλημα που παρέμενε άλυτο από το παρελθόν και έχει κατατεθεί σχετική μελέτη και για την παραλία Ασπροπύργου.
-Προχωρούν οι διαδικασίες αποπεράτωσης του έργου της Λιμενικής Βάσης με χρηματοδότηση από το ΠΕΠ, (Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος Aττικής) ενώ ολοκληρώθηκε η διαδικασία εξομοίωσης της παραλίας Νέας Περάμου, της πορθμειακής γραμμής Φανερωμένης και Πάχης Μεγάρων.
Συγχαρητήρια στό ΟΛΕ Α.Ε . Επεξεργασία ,Σχόλιο ΑΚ
Πηγή:TheSeaNation

Δευτέρα 29 Ιουνίου 2009

Μετέφερε ενδοσωματικά 400 γραμμάρια κοκαΐνη

Στα ίχνη οργανωμένου κυκλώματος διακίνησης ναρκωτικών από τη Λατινική Αμερική προς την Ευρώπη βρίσκονται τα στελέχη της περιφερειακής διεύθυνσης Κεντρικής Μακεδονίας της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται και σε σχετική ανακοίνωση της ΥΠΕΕ, έπειτα από αξιοποίηση πληροφοριών συνελήφθη στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» ένας άνδρας, βουλγαρικής υπηκοότητας, ο οποίος μετέφερε ενδοσωματικά 42 συσκευασίες που περιείχαν περίπου 400 γραμμάρια κοκαΐνη.
Κάθε συσκευασία, η οποία διέθετε εξωτερική επίστρωση με κερί, για να αποφευχθεί η διάλυσή της, ζύγιζε 10,4 γραμμάρια.
Ο συλληφθείς, ο οποίος ταξίδευε μαζί με ένα συμπατριώτη του, παρέλαβε τα ναρκωτικά στην Αργεντινή και με ενδιάμεσο σταθμό την Ιταλία και την Ελλάδα φέρεται να είχε ως προορισμό τη Βουλγαρία, προς την οποία κατευθύνθηκε από το αεροδρόμιο της Ρώμης «Φουμιτσίνο» ο συμπατριώτης του.
Επισημαίνεται ότι για την υπόθεση, στην οποία υπήρξε συνεργασία με το Τμήμα Δίωξης Ναρκωτικών του αεροδρομίου «Μακεδονία» και το Ε' Τελωνείο Θεσσαλονίκης, ενημερώθηκε ο αρμόδιος εισαγγελέας.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Σχόλιο: Α.Κ Και πάλι μπράβο παιδιά

Σύλληψη Λιθουανού που μετέφερε 7,26 κιλά ηρωϊνης

Αλλο ένα πλήγμα στη διακίνηση ναρκωτικών ουσιών κατάφερε η Γενική Διεύθυνση Τελωνείων και Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών μετά από διασταύρωση και αξιοποίηση στοιχείων.
Συγκεκριμένα, σε έλεγχο που έγινε το πρωί από υπαλλήλους του Τμήματος Λαθρεμπορίου και Παραποιημένων Εμπορευμάτων του Τελωνείου Κήπων με τη συνδρομή του σκύλου ανιχνευτή ναρκωτικών ουσιών “Diego” της Τελωνειακής Υπηρεσίας σε Τουρκικό λεωφορείο που εκτελεί την τακτική γραμμή Κωνσταντινούπολη – Θεσσαλονίκη – Κωνσταντινούπολη συνελήφθη Λιθουανός υπήκοος που μετέφερε 7,26 κιλά ηρωϊνης.
Σε έλεγχο των αποσκευών του λεωφορείου, με την άμεση συνδρομή του σκύλου ανιχνευτή ναρκωτικών ουσιών, βρέθηκαν κρυμμένα στα διπλά τοιχώματα και τον πάτο της βαλίτσας του Λιθουανού επιβάτη, τρία δέματα ηρωίνης συνολικού βάρους 7,26 κιλών (1 συσκευασία των 3,94 κιλών και 2 συσκευασίες των 1,66 κιλών έκαστη).
Ο επιβάτης συνελήφθη και διενεργείται εκτεταμένη συμπληρωματική έρευνα προκειμένου να διαπιστωθεί εάν ο συλληφθείς είναι μέλος κυκλώματος διακίνησης ναρκωτικών ουσιών. Ο Υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ. Αντώνης Μπέζας συνεχάρη για μια ακόμη φορά τον Διευθυντή του Τελωνείου Κήπων για την ετοιμότητα και αποτελεσματικότητα των Τελωνειακών Υπαλλήλων.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Επεξεργασία Σχόλιο Α.Κ Συγχαρητήρια και απο μας παιδιά

«Μπλόκο» σε 48 τόνους ακατάλληλων λεμονιών

Με μεθοδικότητα και αποτελεσματικότητα συνεχίζεται από την Υπερνομαρχία Αθηνών - Πειραιώς και τη Νομαρχία Πειραιά η μάχη για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας και την προστασία των καταναλωτών.
Σε ποιοτικούς ελέγχους που πραγματοποίησαν σε κοντέινερ ψυγεία οι γεωπόνοι της Νομαρχίας Πειραιά στις 13 και 14 Ιουνίου στο Ε΄Τελωνείο Πειραιά εντόπισαν και απαγόρευσαν την είσοδο στη χώρα 93.654 κιλών ακατάλληλων λεμονιών από την Αργεντινή.
Συγκεκριμένα σε έλεγχο που πραγματοποιήθηκε στις 13 Ιουνίου σε ψυγείο κοντέινερ βάρους 25.920 κιλών με λεμόνια Αργεντινής της εταιρείας MARCOS corp. S.A., διαπιστώθηκε η ύπαρξη σάπιων λεμονιών σε ποσοστό 4-5 % και κατά συνέπεια το προϊόν κρίθηκε ακατάλληλο για εισαγωγή.
Σε νέο έλεγχο που πραγματοποιήθηκε στις 14 Ιουνίου σε άλλο εισαγόμενο φορτίο με λεμόνια από την Αργεντινή σε τρία κοντέινερ ψυγεία της εταιρείας ΜΕΝΕΛΑΟΣ Imp.-Exp. LTD διαπιστώθηκε επίσης η ύπαρξη σάπιων λεμονιών σε ποσοστό 2-3 % και κατά συνέπεια και αυτό κρίθηκε ακατάλληλο για εισαγωγή.
Μετά τα νέα ευρήματα των ελεγκτικών μηχανισμών η Υπερνομάρχης Αθηνών - Πειραιώς Φώφη Γεννηματά έκανε την ακόλουθη δήλωση «Η μάχη με την καθημερινότητα και τους ελέγχους δεν σταματά ούτε λεπτό. Όταν σήμερα ο πολίτης μιλάει για ελέγχους και προστασία της δημόσιας υγείας, μία λέξη του έρχεται στο νου: Υπερνομαρχία Αθήνας και Πειραιά. Επιβραβεύουμε τους σωστούς επαγγελματίες, προειδοποιούμε τους ασυνείδητους: Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση της Αθήνας και του Πειραιά βρίσκεται διαρκώς στο πλευρό των πολιτών».
«Ο Πειραιάς αποτελεί την βασική πύλη απ' όπου εισέρχονται τεράστιες ποσότητες εισαγόμενων προϊόντων με προορισμό ολόκληρη την χώρα γι' αυτό και οι έλεγχοι μας στα σημεία εισόδου είναι διαρκείς και εξονυχιστικοί» δήλωσε ο Νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας και προσέθεσε «οι υπηρεσίες μας είναι σε διαρκή επαγρύπνηση ώστε ακατάλληλα τρόφιμα να μην φτάνουν ποτέ στο πιάτο του καταναλωτή. Μόνο φέτος η Διεύθυνση Γεωργίας έχει απαγορεύσει την είσοδο στην χώρα μας 300 τόνων ακατάλληλων προϊόντων. Αυτό όμως δεν είναι αρκετό. Χρειαζόμαστε ενίσχυση σε υλικοτεχνική υποδομή και ενίσχυση με προσωπικό προκειμένου οι συμπολίτες μας στο ευαίσθητο θέμα της διατροφικής αλυσίδας να αισθάνονται απόλυτα ασφαλείς».
Πηγή:Νομαρχία Πειραιά
Σχόλιο Α.Κ Συγχαρητήρια και απο εμάς

"Μπάχαλο" στο 5ο Τελωνείο καταγγέλλει η Ε.Τσουρή

Θέμα διαδικασιών που τηρούνται στο 5ο Τελωνείο του Πειραιά στο Ικόνιο, όσον αφορά τους ελέγχους εμπορευμάτων κοινοτικής και μη προελεύσεως, έθεσε με δέσμη ερωτήσεων της προς τα υπουργεία Οικονομίας και Ναυτιλίας, η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ και αρμόδια για θέματα Ναυτιλίας Ελ. Τσουρή. Στο εισηγητικό συνοδευτικό των ερωτημάτων της περιγράφεται μια κατάσταση η οποία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί έως και χαοτική (?), γεγονός που αφήνει ευθέως να εννοηθεί ότι μπορούν να συμβούν τα μύρια όσα, από το να απολεσθούν εμπορεύματα έως και να διακινηθούν λαθρομετανάστες (εε οχι και έτσι Κα Τσουρή , έλεος!!). Η ερωτώσα βουλευτής *αναγνωρίζει το τιτάνιο έργο που καταβάλλουν οι υπάλληλοι των τελωνειακών, λιμενικών και αστυνομικών αρχών, σημειώνοντας ωστόσο, την ένδεια μέσων για την επιτέλεση του έργου τους και μάλιστα σε ρυθμούς που απαιτούντα από τον όγκο των εμπορευμάτων που διακινούνται καθημερινώς. Οι ερωτήσεις της βουλευτού και το συνοδευτικό έγγραφο επαναφέρουν στο προσκήνιο και ένα άλλο θέμα που είχε δει το φως της δημοσιότητας, όσον αφορά ασκηθείσα δίωξη κατά της διοίκησης του Οργανισμού για την απώλεια εμπορευματοκιβωτίου, η οποία έγινε με χρονική υστέρηση ετών όταν σε τυχαία διασταύρωση δηλωτικών διαπιστώθηκε η διαφορά. Το θέμα που θέτει η βουλευτής είναι μείζονος σημασίας, καθώς πλέον μετά το καλοκαίρι το λιμάνι αναμένεται να αυξήσει το διακινούμενο όγκο εμπορευμάτων δεδομένης της ελεύσεως του κινεζικού κολοσσού της Cosco. Στο μεταξύ, θέμα τελωνειακής επάρκειας έχει μπει και για ορισμένες άλλες λιμενικές εγκαταστάσεις όπου καταπλέουν κρουαζιερόπλοια στα οποία απο-επιβιβάζονται τουρίστες. Και εκτός αυτού, καταπλέουν και σκάφη αναψυχής όπου κατά τα νομικά ειωθότα πρέπει να γίνονται έλεγχοι κατά κύριο λόγο για την ανάσχεση της διακίνησης λαθρομεταναστών, ναρκωτικών και άλλων ουσιών.
A.K Βασικά λοιπόν δεν φταίει το Τελωνείο αλλά ο ΟΛΠ που μάλλον του σηκώσαν το container μέσα απο τα χέρια , και "διεβεβαίωνε" το τελωνείο οτι το εμπόρευμα είναι εκεί νομίζω ?. *Κατά τα άλλα αναγνωρίζει το "Τιτανιο έργο" των τελωνειακών , Λιμενικών.
Πηγή:TheSeaNation

Παρασκευή 26 Ιουνίου 2009

ΟΛΠ Η επένδυση στον προβλήτα 1

Οι εργασίες λιμενικών έργων του Προβλήτα Ι προχωρούν με γοργούς ρυθμούς και εντός του χρονοδιαγράμματος. Εντός του 2008, υπεγράφησαν οι συμβάσεις προμήθειας μηχανολογικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού τελευταίας τεχνολογίας που αφορούν σε
> 4 γερανογέφυρες Super Post Panamax,
> 3 γερανογέφυρες Panamax
> 8 Rail Mounted Gantries για στοιβασία εμπορευματοκιβωτίων
> Σύγχρονο αναβαθμισμένο μηχανογραφικό σύστημα (PMIS).
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 160 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται με ίδια κεφάλαια και δανεισμό από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με τους ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους του πρωτοκόλλου συνεργασίας μεταξύ ΥΕΝΑΝΠ και ΕΤΕπ.
Ο προβλήτας Ι, ο οποίος θα παραμείνει υπό τη λειτουργία του ΟΛΠ, διαθέτει καίρια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
-Τελευταίας τεχνολογίας εξοπλισμό με δυνατότητα πλήρους αυτοματοποίησης στο μέλλον.
-Βυθίσματα 18 μέτρων για την εξυπηρέτηση πλοίων εμπορευματοκιβωτίων νέας γενιάς, που κανένα άλλο λιμάνι στη Μεσόγειο δεν διαθέτει.
-Δυναμικότητα περίπου 1.000.000 TEU, που επαρκεί για την εξυπηρέτηση του συνόλου των εισαγωγών και εξαγωγών και τη δυνατότητα προσέλκυσης φορτίου μεταφόρτωσης περίπου 500.000 TEU
-Εξειδικευμένο προσωπικό, που η εμπειρία του αποτελεί εχέγγυο για την ταχεία λειτουργικότητα του νέου τερματικού.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Επεξεργασία: Α.Κ

Πόλεμος στα container terminals !!!

Η μεσόγειος φλέγεται». Όλα δείχνουν ότι ο πόλεμος των εμπορικών λιμανιών ενόψει της εξόδου από την παγκόσμια οικονομική κρίση θα αρχίσει να κορυφώνεται από τα μέσα και προς τα τέλη του 2010. Eνδεικτικό της κατάστασης είναι ότι το λιμάνι Αλγκεσίρας, προχωρά ει ολοταχώς την ανάπτυξη νέων λιμενικών εγκαταστάσεων για τη φιλοξενία Ro-Ro πλοίων περισσότερων πλοίων διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων αλλά και πλοίων μεταφοράς υγρών καυσίμων και άλλων χημικών παραγώγων. Στον ίδιο καμβά, ο Πειραιάς προχωρά την ανάπτυξη του 1ου προβλήτα, μέρος της χρηματοδότησης του οποίου θα γίνει, ως γνωστόν, μέσω δανείου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Στην ανατολική αλλά και Δυτική Μεσόγειο τα terminals βρίσκονται σε κατάσταση αναβρασμού καθώς η έξοδος από την κρίση εκτιμάται ότι θα έχει αλλάξει πολλά από τα βασικά δεδομένα, που ώθησαν σε σχεδιασμούς προ αυτής. Κανείς δεν είναι σίγουρος από τους ειδικούς αναλυτές, έως και επιτελικά στελέχη μεγάλων εταιρειών, για το ποιοι τύποι πλοίων και τι δυναμικότητας θα κληθούν στη μετά κρίση εποχή να καλύψουν τη ζήτηση. Τούτου δοθέντος στη Μεσόγειο ήδη έχουν κάνει την εμφάνιση τους αρχής γενομένης από μεγάλο Ιταλικό Όμιλο, πλοία πολλαπλών δυνατοτήτων δηλαδή πλοία που μπορούν ταυτόχρονα να εξυπηρετήσουν διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, οχημάτων και επιβατών στο πλαίσιο μιας άλλης λογικής όπου οι πολλαπλές δυνατότητες θα προσφέρουν πολλαπλές λύσεις ενάντια σε λογικές του παρελθόντος όπου στις θαλάσσιες μεταφορές υπήρχαν διακριτές ικανότητες στα φορτηγά πλοία. Από την άλλη πλευρά, τα terminals σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας αναθεωρούν σχεδιασμούς που σχετίζονται με τους εξοπλισμούς καθώς η νέα τάση και οι φιλοσοφίες που υπάρχουν απαιτούν ευέλικτα μηχανήματα για την φορτοεκφόρτωση πλοίων. Στο ίδιο πλαίσιο δεν αποκλείεται προσεχώς να εκσυγχρονιστούν και τα τεχνολογικά μέρη, που αφορούν την εξυπηρέτηση δηλαδή τα συστήματα που παρακολουθούν ηλεκτρονικά εμπορευματικές ροές. Το συγκεκριμένο θέμα παρουσιάζει ενδιαφέρον καθώς η ευρωπαϊκή «λογική» περί των θαλασσίων διαδρόμων και της ανάπτυξης της ναυτιλίας των μικρών αποστάσεων προαπαιτεί ευελιξία συστημάτων ηλεκτρονικής διαχείρισης πληροφοριών που σχετίζονται με τις εμπορευματικές ροές. Αυτή η περίπτωση, για τα ελληνικά δεδομένα, παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς τα ελληνικά λιμάνια εκτός ίσως της περίπτωσης του Πειραιώς, που εκσυγχρονίζει το σύστημα του, εμφανίζουν τεχνολογική υστέρηση σε σύγκριση με άλλα λιμάνια της ΕΕ, πράγμα που σημαίνει ότι και σε αυτόν τον τομέα θα απαιτηθούν να γίνουν σημαντικά βήματα.
Πηγή:TheSeaNation
Επεξεργασία: Α.Κ