Σάββατο 16 Αυγούστου 2014

Αλλάζουν όλα στις τραπεζικές συναλλαγές

ΑΚ- Εκλελωνισμοί

Μία πολύ σημαντική αλλαγή συντελείται στη σχέση όλων των συναλλασσόμενων με τις τράπεζες Ευρωπαίων πολιτών. Ορόσημο για τις τραπεζικές συναλλαγές ήταν η 1η Αυγούστου, καθώς από τη συγκεκριμένη ημερομηνία ετέθη σε ισχύ κοινοτική Οδηγία για τον Ενιαίο Χώρο Πληρωμών σε ευρώ (SEPA).

Βάσει του νέου πλαισίου και την εφαρμογή του άρθρου 30 “Μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΚ) 924/2009 και του Κανονισμού (ΕΕ) αριθμ. 260/2012” του νόμου 4141/2013 (αριθμ. ΦΕΚ 81/5.4.13) για όλες τις συναλλαγές σε ευρώ, ακόμη και για αυτές που διενεργούνται μεταξύ λογαριασμών στην ίδια τράπεζα χρησιμοποιείται αποκλειστικά ο Διεθνής Αριθμός Τραπεζικού Λογαριασμού (IBAN). Μέχρι πρότινος, η χρήση του IBAN ("International Bank Account Number")  ήταν υποχρεωτική μόνο για συναλλαγές μεταξύ λογαριασμών διαφορετικών τραπεζών και διασυνοριακές συναλλαγές.

Τα βασικά πλεονεκτήματα από τη χρήση του IBAN είναι:
  • η τυποποίηση των λογαριασμών,
  • η αναγνώριση της ορθότητας των τραπεζικών λογαριασμών, 
  • η δυνατότητα επαλήθευσης, 
  • η βελτίωση της ποιότητας εξυπηρέτησης και η
  •  αυτοματοποίηση της επεξεργασίας των συναλλαγών.
Παράλληλα επιτυγχάνεται:
  • η μείωση των ανθρώπινων λαθών,
  • η ταχύτητα εκτέλεσης των συναλλαγών και
  • η μείωση του κόστους επεξεργασίας των συναλλαγών.


Οι τράπεζες θα πρέπει να συμμορφωθούν άμεσα με την κοινοτική Οδηγία, ενώ σε περίπτωση που δεν χρησιμοποιείται ο IBAN οι συναλλαγές θα ακυρώνονται και η Τράπεζα της Ελλάδος θα επιβάλλει κυρώσεις. Στο σύνολό τους οι πιστωτικοί όμιλοι προσφέρουν εύχρηστα εργαλεία αναζήτησης του IBAN στους διαδικτυακούς τους τόπους.

Στην Ελλάδα, ο IBAN έχει σταθερό μήκος 27 αλφαριθμητικών χαρακτήρων.
  • Οι δύο πρώτοι αλφαβητικοί χαρακτήρες καθορίζουν τη χώρα στην οποία τηρείται ο λογαριασμός (GR για την Ελλάδα).
  • Οι δύο επόμενοι είναι ψηφία ελέγχου που επικυρώνουν ολόκληρο τον IBAN και
  • το τελευταίο τμήμα του είναι ο Βασικός Αριθμός Λογαριασμού (BBAN), 
ο οποίος στις περισσότερες περιπτώσεις εμπεριέχει 
  • την τράπεζα,
  • το κατάστημα και
  • τον αριθμό λογαριασμού του πελάτη.

Ο Βασικός Αριθμός Λογαριασμού αποτελείται από 
  • τρία ψηφία για τον κωδικό της τράπεζας,
  • τέσσερα ψηφία για τον κωδικό του καταστήματος και
  • δεκαέξι ψηφία για τον αριθμό του λογαριασμού του πελάτη.

Ο ΙΒΑΝ μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ηλεκτρονική και σε έντυπη μορφή.
Η έντυπη μορφή του είναι ίδια με την ηλεκτρονική με τη μόνη διαφορά ότι ο έντυπος ΙΒΑΝ αναγράφεται σε ομάδες των 4 χαρακτήρων διαχωρισμένες με κενό.

www.ektelonismos.com
Εκτός από τον IBAN, υποχρεωτικός για την πραγματοποίηση πληρωμών τόσο εντός Ελλάδας όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη θα είναι προσωρινά (μέχρι τέλος Ιανουαρίου 2016) και ένας ακόμη κωδικός. Ο BIC (Business Identifier Code) αποτελεί έναν διεθνή τυποποιημένο κωδικό, ο οποίος προσδιορίζει μοναδικά μία τράπεζα, οπουδήποτε στον κόσμο.
Μία διαφορετική ονομασία για τον BIC είναι ο SWIFT-Code. Στην Ελλάδα, όπως και παγκοσμίως, ο BIC αποτελείται από 8 ή 11 χαρακτήρες.

Όπως αναφέρει η Ελληνική Ένωση Τραπεζών, προκειμένου να πραγματοποιήσετε μια πληρωμή, θα βρείτε τους κωδικούς IBAN και BIC στα έγγραφα του δικαιούχου, όπως π.χ. στο τιμολόγιο προς εξόφληση ή στα πλήρη στοιχεία της εταιρείας που αναγράφονται στην αλληλογραφία. Αν δεν αναφέρονται οι κωδικοί, θα πρέπει να ζητήσετε από τον δικαιούχο προς τον οποίο επιθυμείτε να πραγματοποιήσετε την πληρωμή, να σας τα γνωστοποιήσει.

Αν πρόκειται να αποσταλούν χρήματα στον λογαριασμό σας, θα πρέπει αντίστοιχα να γνωστοποιήσετε τους κωδικούς IBAN και BIC στον πληρωτή.
Οι κωδικοί αναγράφονται στην πρώτη σελίδα του βιβλιαρίου ταμιευτηρίου ή στο αντίγραφο κίνησης λογαριασμού που σας αποστέλλεται ταχυδρομικά ή ηλεκτρονικά (e-statement) ή στην ιστοσελίδα της τράπεζας συνεργασίας σας.
Επίσης, με τη δημιουργία του SEPA οι συναλλαγές με άλλα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα “ενοποιηθούν”, μειώνοντας το κόστος και δίνοντας νέες δυνατότητες στους συναλλασσόμενους. Στόχος είναι οι πολίτες να μπορούν να εκτελούν κάθε πληρωμή με την ίδια ευκολία και ασφάλεια σαν να βρίσκονταν στον τόπο διαμονής τους.

Αλέξανδρος Κουρτέσης - Εκτελωνιστής
Σύμφωνα με την Ελληνική Ένωση Τραπεζών και την Τράπεζα της Ελλάδος πρόκειται για τον χώρο όπου πολίτες, εταιρείες και άλλοι οικονομικοί παράγοντες μπορούν να πραγματοποιούν και να εισπράττουν πληρωμές σε ευρώ, εντός της Ευρώπης, είτε εντός των εθνικών τους συνόρων είτε διασυνοριακά, με τους ίδιους βασικούς όρους, δικαιώματα και υποχρεώσεις, ανεξαρτήτως της γεωγραφικής περιοχής στην οποία βρίσκονται.
Το γεωγραφικό πεδίο εφαρμογής του SEPA( Ενιαίο Χώρο Πληρωμών σε ευρώ ) καλύπτει τα
  • 27 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και
  • την Ισλανδία,
  • το Λιχτενστάιν,
  • τη Νορβηγία,
  • την Ελβετία και
  • το Μονακό.
Πηγή: Capital , Εθνική
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Τρίτη 12 Αυγούστου 2014

Κοντέινερ με 9 εκατ. λαθραία τσιγάρα στη Θεσσαλονίκη


Ένα κοντέινερ με σχεδόν 9 εκατομμύρια λαθραία τσιγάρα εντοπίστηκε την Παρασκευή 8/8/2014 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ για την υπόθεση συνελήφθησαν δύο άντρες.
Κλιμάκιο του γραφείου Ασφάλειας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με στελέχη του Β΄ Τελωνείου της πόλης, συνέλαβαν έναν 64χρονο κι έναν 48χρονο.
Οι δυο άντρες εμφανίστηκαν σε προκαθορισμένη συνάντηση, προκειμένου να παραλάβουν τα παραστατικά έγγραφα εμπορευματοκιβωτίου, στο εσωτερικού του οποίου βρέθηκαν 8.990.000 λαθραία τσιγάρα.
Οι συλληφθέντες παραπέμφθηκαν στον εισαγγελέα, ενώ τα τσιγάρα κατασχέθηκαν.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709
 

Κυριακή 10 Αυγούστου 2014

Τα συμπεράσματα δικά σας.!!!!!

 Αλίευσα ένα όμορφο δημοσίευμα απο το Capital το οποίο παρεμβαίνει στην " διαμάχη" μεταξύ ΟΛΠ και Cosco για το ποιος έχει προσφέρει περισσότερα στον Πειραιά.

Το δημοσιεύω αυτούσιο αλλά με  επισημάνσεις δικές μου και   , Τα συμπεράσματα δικά σας.

"Τα πιο κάτω στοιχεία  προκύπτουν από τις οικονομικές εκθέσεις της ΟΛΠ ΑΕ και της Θυγατρικής της Cosco Pacific στον Πειραιά, Piraeus Container Terminal ή ΣΕΠ ΑΕ. Και δεν περιλαμβάνονται βέβαια σε αυτά  τα έμμεσα οφέλη όπως είναι τα έσοδα της Τραινοσε αλλά και η μισθοδοσία για τους 1.050 εργαζομένους στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ. Αύξηση θέσεων εργασίας της τάξης του 140% από τα επίπεδα στις αρχές του 2010, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΣΕΠ ΑΕ.
 
Επενδύσεις σε 
  • υποδομές και εξοπλισμό που παραμένουν περιουσία του ελληνικού κράτους ύψους 380 εκατομμυρίων ευρώ και
  • καταβολές στην ΟΛΠ ΑΕ που υπερβαίνουν τα 100 εκατομμύρια ευρώ έχει ήδη πραγματοποιήσει η Cosco στον Πειραιά την τελευταία 5ετία. 
  • Εάν στα ποσά αυτά προστεθούν και οι φόροι που κατέβαλε στο ελληνικό δημόσιο και η αρχική καταβολή για την παραχώρηση, το άμεσο όφελος από το 2009 και μετά ξεπερνά ήδη σήμερα κατά πολύ το μισό δισεκατομμύριο ευρώ.
  Δεν περιλαμβάνουν δε και τα άλλα έσοδα που έχει δημιουργήσει για ελληνικές επιχειρήσεις και την επακόλουθη αύξηση των φόρων που αυτές αποδίδουν στο ελληνικό δημόσιο. Όπως είναι αυτές της πετρέλευσης, δηλαδή του εφοδιασμού με καύσιμα των πλοίων, που προσεγγίζουν τους προβλήτες της και τα οποία από 960 το 2010 αυξήθηκαν σε άνω των 2000 πέρυσι. Ο κύκλος εργασιών αυτός εκτιμάται από την Εθνική τράπεζα ότι αγγίζει τα 300 εκατομμύρια ευρώ ετησίως (στοιχεία 2012).

Όμως τα οφέλη φαίνεται πως είναι κατά πολύ μεγαλύτερα, όπως θα γίνει ξεκάθαρο παρακάτω, και αγγίζουν με βάση την ετήσια οικονομική έκθεση της ΟΛΠ ΑΕ τα 4,3 δισ. ευρώ για την διάρκεια της σύμβασης ενώ για την εθνική οικονομία με βάση στοιχεία της Εθνικής μπορεί να ξεπεράσουν το ένα δισ. ευρώ ετησίως άμεσα και τα 5 δισ. ευρώ ετησίως μεσοπρόθεσμα. Μπορούν δε να δώσουν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας όπως εξηγείται.  Το όλο θέμα αποκτά βαρύνουσα σημασία στην τρέχουσα συγκυρία καθώς πολλοί, ορμώμενοι από την υψηλή δημοσιότητα που προσέλκυσε η μονάδα της Cosco στο Ικόνιο εξαιτίας της επίσκεψης του Κινέζου πρωθυπουργού Λι Κεκιάνγκ, επιχειρούν είτε να υποτιμήσουν τη σημασία της συμφωνίας για την ελληνική οικονομία είτε να διεκδικήσουν την πατρότητα της επιτυχίας είτε ακόμα και να μιλήσουν για χαμένα έσοδα του δημοσίου όπως έκανε η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) .

Το capital.gr έψαξε τις ετήσιες οικονομικές εκθέσεις των δυο εταιρειών ΟΛΠ ΑΕ και ΣΕΠ ΑΕ και αναζήτησε την γνώμη των ειδικών αλλά και παραγόντων της αγοράς και χρηματιστηριακών αναλυτών που παρακολουθούν την εισηγμένη ΟΛΠ ΑΕ.
 

 Απο εδώ και κάτω αξίζει την προσοχή σας για να βγάλετε ασφαλή συμπεράσματα


Μεταξύ αυτών αξίζει, καταρχήν, να αναφερθεί η εγγραφή στην ετήσια οικονομική έκθεση της ΟΛΠ ΑΕ για τη χρήση του 2013 που δημοσιεύτηκε στις 27 Μαρτίου του 2014 για την «Σύμβαση παραχώρησης προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ» με την Cosco. Σε αυτήν αναφέρεται πως «με το Ν.3755/2009 κυρώθηκε από τη Βουλή η σύμβαση παραχώρησης χρήσης και εκμετάλλευσης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ μεταξύ του ΟΛΠ και της Cosco Pacific Ltd. H διάρκεια της σύμβασης προβλέπεται για 35 χρόνια με αντάλλαγμα σε τρέχουσες τιμές € 4,3 δισ., 79% του οποίου είναι εγγυημένο, ενώ θα πραγματοποιηθούν και επενδύσεις συνολικού ύψους € 620 εκ».

Και για όσους σπεύδουν να επικαλεστούν τον φιλικό διακανονισμό και την πρόβλεψη για αναστολή του ελάχιστου εγγυημένου τιμήματος, παράγοντες της αγοράς και χρήστες του λιμανιού, εξηγούν πως αυτό αφορά την περίπτωση που η κίνηση στο λιμάνι καταρρεύσει κυριολεκτικά. Ενδεχόμενο επιεικώς, εξαιρετικά απίθανο, όπως σημειώνουν. Προσθέτουν δε πως ήδη η διακίνηση υπερκαλύπτει πολλάκις το ελάχιστο αυτό τίμημα, τα καταβαλλόμενα ποσά είναι υπερ-πολλαπλάσια του εγγυημένου τιμήματος και εκτιμούν ότι το έσοδο από το ποσοστό επί των εσόδων θα συνεχίσει να αυξάνεται με δεδομένες μετριοπαθείς προβολές για τη δυναμική του Πειραιά. «Το θέμα αφορά περισσότερο το πράσινο φως για να αναπτύξουν τον Πειραιά και την επιμονή της κυβέρνησης να περάσει όλες τις ρυθμίσεις απο τα ευρωπαϊκά όργανα και διαδικασίες και δεν αποτελεί επ΄ ουδενί παζάρι για το ενοίκιο» εξηγούν νομικοί κύκλοι.

Πριν όμως γίνει αναφορά στους ισχυρισμούς που ακούγονται τις τελευταίες ημέρες για το ρόλο της Cosco αξίζει να επισημανθεί τι δείχνουν οι οικονομετρικές προβολές της Εθνικής Τράπεζας για την ανάπτυξη του λιμανιού.
Σύμφωνα λοιπόν με την Κλαδική Μελέτη:
«Λιμάνια Διαχείρισης Εμπορευματοκιβωτίων» που δημοσιεύτηκε από την Εθνική τον Απρίλιο του 2013, «με βάση εκτιμήσεις, αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σε 4,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το 2015 από 3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το 2012 (ξεπέρασε ήδη τα 3 εκατ. και για τους τρεις προβλήτες το 2013 και οδεύει προς τα 3,5 εκατ για φέτος σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΣΕΠ ΑΕ) , θα προσφέρει στην ελληνική οικονομία επιπλέον έσοδα της τάξης των €0,9 δισ., που θα οδηγήσουν σε προστιθέμενη αξία της τάξης του 0,4% του ΑΕΠ, ενώ θα δημιουργήσει περίπου 9.000 νέες θέσεις εργασίας. Η μακροπρόθεσμη επίδραση θα μπορούσε να είναι σημαντικά υψηλότερη (€5,1 δισ. ή 2,5% του ΑΕΠ μέχρι το 2018 και 125,000 νέες θέσεις εργασίας), μέσω της δημιουργίας δικτύου επιχειρήσεων (cluster) στην περιοχή του λιμανιού του Πειραιά, που περιλαμβάνει σημαντικές έμμεσες επιδράσεις λόγω αυξημένης παραγωγής των κλάδων εκτός του συγκεκριμένου δικτύου – κυρίως προμηθευτών (με πολλαπλασιαστή 1,6)».

Σε πρόσφατη ανακοίνωσή της  η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) -που αντιτίθεται όπως και η διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ στην υπο εξέλιξη πώληση από το ΤΑΙΠΕΔ του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΠ ΑΕ για την οποία διαγωνίζονται πέραν της Cosco και οι APM Τerminals, ICTS, Ports America και Utilico- αναφέρει πως:

«Ο Προβλήτας ΙΙ, ως βασική επένδυση, έχει πραγματοποιηθεί από τον Δημόσιο
ΟΛΠ».
  • Επισημαίνεται όμως πως «ο ΟΛΠ επένδυσε πριν από περίπου 15 χρόνια για την κατασκευή του Προβλήτα ΙΙ, αλλά έκανε έναν πολύ κακό προβλήτα και έτσι η Cosco με βάση τη συμφωνία παραχώρησης έπρεπε να τον ανακαινίσει και να αναβαθμίσει τη χωρητικότητά του από τα 1,4 εμπορευματοκιβώτια ετησίως σε 2,7 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια ετησίως. Για το λόγο αυτό, δηλαδή την ανακατασκευή του προβλήτα ΙΙ, η Cosco επένδυσε περίπου 130 εκατ. ευρώ.
  Η ΟΜΥΛΕ τονίζει επίσης πως «ο ΟΛΠ, εξ αιτίας της παραχώρησης του Προβλήτα ΙΙ, κατασκεύασε το 2009, με ίδια κεφάλαια, τον Προβλήτα Ι που κόστισε περίπου 190 εκ. ευρώ».
  • Αλλά αυτή φαίνεται πως ήταν μια απόφαση του ΟΛΠ η οποία σύμφωνα με χρήστες του λιμανιού «πάρθηκε για να διατηρήσει την δραστηριότητα του container terminal και να ασκήσει ανταγωνισμό στην Cosco».
 Η ΟΜΥΛΕ ισχυρίζεται πως «ο ΟΛΠ, με την παραχώρηση του Προβλήτα ΙΙ, απώλεσε ετησίως έσοδα 110 εκ. ευρώ, έναντι ενοικίου 25-30 εκ. ευρώ».

  • Τα στοιχεία όμως, σύμφωνα με επενδυτές που γνωρίζουν την εταιρεία, λένε πως «ο ΟΛΠ πριν από το 2010 οπότε και ξεκίνησε τη λειτουργία η Cosco είχε και τότε μικρό κέρδος όπως και τώρα». Και θυμούνται πως «την καλύτερή του χρονιά ο ΟΛΠ, το 2007, είχε συνολικά έσοδα 170 εκατομμύρια που απέφεραν κέρδη προ φόρων περίπου 30 εκατομμύρια. Δηλαδή είχε έξοδα 140 εκατομμύρια. 
  • Συνεπώς τα κέρδη του ΟΛΠ από το ΣΕΜΠΟ έκτοτε ήταν πολύ μικρότερα από τα 30 και εκατομμύρια που λαμβάνει πλεον από την Cosco χωρίς κανένα για αυτόν κόστος. 
  • Όμως το μεγαλύτερο μέρος του ποσού των 32 εκατ. που έλαβε από τους Κινέζους για την χρήση του 2013 δαπανήθηκε σε άλλες ζημιογόνες δραστηριότητες της εισηγμένης και έτσι το αποτέλεσμα της χρήσης ήταν κέρδη μόλις 9 εκατ. ευρώ περίπου».
 

Η ΟΜΥΛΕ τονίζει ακόμα ότι «η Cosco, μαζί με την παραχώρηση του Προβλήτα ΙΙ, επέβαλε στο Ελληνικό Δημόσιο να μην επεκταθεί ο Προβλήτας Ι του ΟΛΠ και να μην αναπτυχθεί άλλο Container Terminal στην ευρύτερη περιοχή επιβάλλοντας ουσιαστικά μονοπωλιακό καθεστώς».
  • Στην επισήμανση αυτή παράγοντες της αγοράς σημειώνουν πως «κάθε σύμβαση παραχώρησης έχει περιορισμούς του ανταγωνισμού. Στην ίδια λογική στην σύμβαση παραχώρησης για το Ελευθέριος Βενιζέλος το Ελληνικό Δημόσιο έχει δεσμευτεί να μην κατασκευάσει οποιοδήποτε άλλο αεροδρόμιο 100 χιλιόμετρα μακριά, ενώ η Cosco δέχθηκε να έχει ο ΟΛΠ τον προβλήτα Ι και να την ανταγωνίζεται. Ο μόνος περιορισμός είναι ότι δεν μπορεί να τον επεκτείνει περαιτέρω».
  Η ΟΜΥΛΕ αναφέρει επίσης πως «η Cosco, μαζί με το Προβλήτα ΙΙ, πήρε ως προίκα την πελατεία που είχε κατακτήσει ο Δημόσιος ΟΛΠ. Το 60-70% της σημερινής κίνησης στον Προβλήτα ΙΙ της COSCO (ΣΕΠ) είναι αποτέλεσμα αυτής της πελατείας».

  • Σε αυτή την αναφορά κύκλοι της ΣΕΠ ΑΕ απαντούν εμφατικά πως δεν πήραν «καμία απολύτως προίκα. Όταν συμμετείχε στον διαγωνισμό η Cosco, ο ΟΛΠ είχε 1,4 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια και μετά από 18 μήνες απεργιών του προσωπικού του ΟΛΠ , παρέδωσαν ένα container terminal με μόλις 350.000 εμπορευματοκιβώτια .. 
  • Η Cosco κατάφερε να φέρει όχι μόνο τα φορτία που χάθηκαν αλλά πολύ περισσότερα αφού οι ναυτιλιακές εμπιστευθήκαν την εταιρεία που τους εξυπηρετούσε καλύτερα. 
  • Ο δε ΟΛΠ άλλωστε είχε τότε το τοπικό φορτίο και την MSC. 
  • Αυτός ο όγκος container θα αντιπροσωπεύει το 2014 μόνο το 32% της διακίνησης του ΣΕΜΠΟ της Cosco».
  Η ΟΜΥΛΕ ακόμα λέει πως «η Cosco απολαμβάνει πρόσθετες φορολογικές απαλλαγές, οι οποίες είναι επίδικες στη ΕΕ».
  •  Κύκλοι από το Ικόνιο, όπου και εδρεύει το management της θυγατρικής της Cosco, είναι κάθετοι: «Καμία φοροαπαλλαγή. 
  • Η ΣΕΠ ΑΕ ποτέ δεν χρησιμοποίησε καμία από τις φορολογικές διατάξεις που περιλαμβάνονται στο νόμο παραχώρησης. Για το λόγο αυτό η ΕΕ δεν μπορεί να διεκδικήσει οποιαδήποτε απαίτηση». 
  • Συμπληρώνουν δε πως «οι εν λόγω φορολογικές διατάξεις περιλαμβάνονται σε πλήθος άλλων συμφωνιών παραχωρήσεων όπως αυτές της ζεύξης Ρίου Αντίρριου και Αττικής Οδού». 
  • Επιπλέον η ΣΕΠ ΑΕ «από το 2011 πληρώνει φόρους εισοδήματος επιπρόσθετα του τέλους παραχώρησης που διαμορφώθηκε στα 32 εκατομμύρια ευρώ το 2013». Με βάση τα σχετικά στοιχεία οι φόροι αυτοί ήταν της τάξης των 7 εκατ. ευρώ για την χρήση του 2013.

Από την πλευρά της η ΟΜΥΛΕ αναφέρει επίσης πως «δεν μπορούν να αποσιωπηθούν οι εργασιακές σχέσεις, που είναι ανύπαρκτες και μεσαιωνικές, μοναδικές στην Ευρώπη, όπως αποκαλύπτει έκθεση του Πανεπιστημίου της Γάνδης».
  • Όμως από το Ικόνιο έρχεται η απάντηση πως «όλο το προσωπικό έχει συμβάσεις που συμμορφώνονται απόλυτα με τα προβλεπόμενα από το εργατικό δίκαιο και την ελληνική νομοθεσία εν γένει».

Τέλος, η ΟΜΥΛΕ λέει ότι στην Cosco «καπηλεύονται την επένδυση του τραίνου, ενώ είναι γνωστό ότι είναι επένδυση ΟΛΠ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ευρωπαϊκών κονδυλίων».
  • Όμως κύκλοι της μεταφορικής βιομηχανίας ανταπαντούν πως «για την εν λόγο διασύνδεση ο ΟΛΠ δεν έχει κάνει καμία επένδυση»."
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709



Πηγή:www.capital.gr

Σάββατο 9 Αυγούστου 2014

Στροφή ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε εμπορεύματα

Εκτελωνισμοί Πειραιά : Αλέξανδρος Κουρτέσης
Η επένδυση  του ΟΣΕ στον τομέα της διακίνησης εμπορευμάτων έχει ξεκινήσει εδώ και μήνες.
Η διοίκηση της εταιρείας, γνωρίζοντας τις διεθνείς πρακτικές που θέλουν τα εμπορευματικά δρομολόγια να φέρνουν κέρδη στις σιδηροδρομικές εταιρείες, σε αντίθεση με τα επιβατικά, προσανατολίζεται στην προσπάθεια να αντλήσει ποσοστό μεγαλύτερο από το 10% του μεριδίου αγοράς του οδικού μεταφορικού έργου μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, έναντι 3% που διατηρούσε μέχρι πέρσι.
Στον συγκεκριμένο μάλιστα άξονα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διακινεί φορτίο ανάλογο των 60 φορτηγών ημερησίως, από τα συνολικά 600 που υπολογίζεται ότι ταξιδεύουν καθημερινά από και προς τη Θεσσαλονίκη.
Το πλεονέκτημα της σιδηροδρομικής διακίνησης των προϊόντων έγκειται στο ότι παρέχει τη δυνατότητα μεταφοράς του εμπορεύματος στο λιμάνι του Πειραιά, μετά και την ολοκλήρωση της γραμμής που συνδέει το Θριάσιο με το Ικόνιο (λιμάνι Πειραιά).
Παράλληλα, οι βιομηχανίες έχουν πλέον τη δυνατότητα να παρακάμψουν τις οδικές συγκοινωνίες (φορτηγά) και να επιλέξουν το τρένο μέχρι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, απ’ όπου μπορούν να συνεχίσουν τα εμπορεύματα τη διαδρομή τους μέσω θαλάσσης για τον τελικό τους προορισμό.

 Είναι ενδεικτικό ότι το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων με το τρένο διαμορφώνεται, στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη, στα 260 ευρώ, ενώ η χρήση φορτηγών για την οδική μεταφορά εκτινάσσει πλέον το κόστος στα 500 ευρώ, κυρίως λόγω της ενισχυμένης τιμής καυσίμων και διοδίων.

Τη μεγαλύτερη ώθηση στην εμπορευματική κίνηση του ΟΣΕ έδωσε η σιδηροδρομική σύνδεση του Θριάσιου Πεδίου με το λιμάνι του Πειραιά, προσελκύοντας αυτομάτως το ενδιαφέρον πολλών επιχειρήσεων. Στις αρχές του φθινοπώρου αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί και τα έργα που θα συνδέουν το δίκτυο του ΟΣΕ με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, παρέχοντας ακόμη μία εναλλακτική στις επιχειρήσεις κυρίως της Βορείου Ελλάδος.

Ηδη έχει προχωρήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε συμφωνία με την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης, ώστε να μεταφέρει στο διάστημα Σεπτεμβρίου - Νοεμβρίου την παραγωγή τεύτλων από την Ορεστιάδα στο Πλατύ Ημαθίας, όπου θα διατηρηθεί το μοναδικό εργοστάσιο της εταιρείας.

Την ίδια στιγμή, καθίσταται σαφές ότι σημαντική ώθηση στις εμπορευματικές μεταφορές θα δώσει το άνοιγμα προς τα Βαλκάνια, το οποίο έχει ήδη ξεκινήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Αυξάνετε το ενδιαφέρον

Οι ενδιαφερόμενες εταιρείες αυξάνονται συνεχώς, όπως επισημαίνουν στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που εκτιμούν ότι όσο περνά ο καιρός θα ενισχύεται η ζήτηση για εμπορευματικά σιδηροδρομικά δρομολόγια.
Προ των πυλών είναι η σύναψη ακόμη μίας συμφωνίας με ιδιωτική σιδηροδρομική εταιρεία της Βουλγαρίας, η οποία αποτελεί θυγατρική των γερμανικών σιδηροδρόμων. Από την 1η Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσουν δύο εβδομαδιαία εμπορευματικά δρομολόγια που θα συνδέουν τον Πειραιά με τη Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια τη Σόφια.
Πηγή:Καθημερινή
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Πέμπτη 7 Αυγούστου 2014

Η Ρωσία "έκλεισε" τα σύνορα στα Ευρωπαικά αγροτικά Προιόντα.

Πολύ μεγάλο το πλήγμα για τις Ελληνικές Εξαγωγές.
Τον αντίκτυπο των ανακοινώσεων του Ρώσου Προέδρου για εμπάργκο στα προϊόντα της ΕΕ εξετάζουν οι αρμόδιοι του υπουργείου - Πόσο εκτιμάται ότι θα επηρεαστεί η ελληνική οικονομία.
Εκτελωνισμοί Αλεξάνδρος Κουρτέσης
Έκτακτη σύσκεψη στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης συγκλήθηκε το απόγευμα της Τετάρτης, μετά τις ανακοινώσεις Πούτιν περί εμπάργκο στις εισαγωγές γεωργικών προϊόντων στη Ρωσία.
Η απόφαση αυτή εκτιμάται ότι θα έχει άμεσο αντίκτυπο και στην ελληνική οικονομία καθώς θα σταματήσει η εξαγωγή προς τη Ρωσία γεωργικών προϊόντων που παράγονται στη χώρα μας.
Το διάταγμα της ρωσικής προεδρίας αφορά στο σύνολο των χωρών-μελών της ΕΕ και δεν εξαιρεί την Ελλάδα.
Ο ρώσος πρόεδρος έδωσε εντολή στην κυβέρνησή του να καταρτίσει τον κατάλογο με τα προϊόντα που θα σταματήσουν να εισάγονται και τα οποία παράγονται στις χώρες που επέβαλαν κυρώσεις στη Ρωσία λόγω της κρίσης στην Ουκρανία, όπως διευκρίνισε στην ανακοίνωσή του το Κρεμλίνο.
Πηγή:Πρώτο Θέμα
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Κυριακή 3 Αυγούστου 2014

Περίπου 36 εκατ. προϊόντα «μαϊμού» το 2013 στα τελωνεία της Ε.Ε


 Περίπου 36 εκατομμύρια προϊόντα «μαϊμούδες», κυρίως είδη ένδυσης και φάρμακα, κατακράτησαν το 2013 οι τελωνειακές αρχές της ΕΕ, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.
Η έκθεση αναφέρει ότι η αξία των παρακρατηθέντων προϊόντων-εμπορευμάτων παραποίησης/απομίμησης υπερβαίνει τα 760 εκατ. ευρώ το 2013, σημειώνοντας ωστόσο ότι ο αριθμός αυτός είναι μικρότερος από τον αριθμό των προηγούμενων ετών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης, οι κυριότερες κατηγορίες εμπορευμάτων απομίμησης που κατάσχονται είναι τα
  • είδη ένδυσης (12% όλων των κατακρατηθέντων ειδών) και τα 
  • φάρμακα (10%). Ακολουθούν τα 
  • τσιγάρα (9%), τα 
  • υλικά συσκευασίας (8,8%) και τα 
  • παιχνίδια (7,6%).
Ο πλέον συνηθισμένος τρόπος μεταφοράς των προϊόντων απομίμησης είναι το ταχυδρομείο και οι ταχυμεταφορές (70% των τελωνειακών παρεμβάσεων), με το 19% των κατασχεθέντων ταχυδρομικών δεμάτων να αφορούν φάρμακα.
Ειδικότερα για τα κατακρατηθέντα φάρμακα, η έκθεση αναφέρει ότι αφορούν κυρίως
  • διαιτητικά χάπια
  • χάπια τύπου Viagra, αλλά και 
  • ασπιρίνες, 
  • διουρητικά, 
  • αντιβιοτικά, καθώς και μεγάλες ποσότητες 
  • ψεύτικων προφυλακτικών. ?????
  • Η Κίνα εξακολουθεί να είναι η κύρια πηγή προϊόντων παραποίησης/απομίμησης, δεδομένου ότι 
  • το 66 % όλων των κατακρατηθέντων προϊόντων προέρχονται από εκεί και 
  • το 13 % από το Χονγκ Κονγκ. 
  • Το 5,8% των κατακρατηθέντων προϊόντων προέρχεται από την Ελλάδα (κυρίως εξαρτήματα κινητών τηλεφώνων), 
  • το 3,7% από την Τουρκία και 
  • το 2,5% από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. 
 Τα προϊόντα απομίμησης που προέρχονται από την Κίνα και το Χονγκ Κονγκ αφορούν κυρίως
  • είδη περιποίησης σώματος
  • κινητά τηλέφωνα
  • κάρτες μνήμης, 
  • μελάνια για εκτυπωτές και
  • ηλεκτρικές συσκευές.

    Άλλες χώρες, ωστόσο, ήταν η βασικότερη πηγή προέλευσης συγκεκριμένων κατηγοριών προϊόντων, όπως για παράδειγμα, η Τουρκία για αρώματα και καλλυντικά και η Αίγυπτος για τρόφιμα.
Το 90% περίπου όλων των κατακρατηθέντων εμπορευμάτων είτε καταστράφηκαν είτε αποτέλεσαν αντικείμενο δικαστικής διαδικασίας για τον προσδιορισμό της παράβασης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ετήσια έκθεση της Επιτροπής για τις δραστηριότητες των τελωνείων δημοσιεύεται από το 2000, με σκοπό την προστασία των Δικαιωμάτων Διανοητικής Ιδιοκτησίας (ΔΔΙ) και βασίζεται σε στοιχεία που διαβιβάζουν οι εθνικές τελωνειακές διοικήσεις στην Επιτροπή. «Η αποτελεσματική επιβολή των ΔΔΙ αποτελεί ουσιαστικό στοιχείο για την υγεία και την ασφάλεια, επειδή ορισμένα προϊόντα απομίμησης/παραποίησης (π.χ. τρόφιμα, προϊόντα περιποίησης σώματος, παιχνίδια κ.α.) παραγόμενα σε περιβάλλον που δεν υπόκειται σε ρυθμίσεις μπορεί να αποτελέσουν σοβαρή απειλή για τους πολίτες», υπογραμμίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή..
Πηγή: Διαδίκτυο,Καθημερινή
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709