Πέμπτη 19 Ιουνίου 2014

Ασπίδα κατά του λαθρεμπορίου τα τελωνεία

Ο ρόλος των τελωνείων στην αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου και του οργανωμένου εγκλήματος ήταν μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν στις εργασίες της σύσκεψης της  Ομάδας Εργασίας των χερσαίων συνοριακών Τελωνείων της Κοινότητας, που αποτελείται  από εκπροσώπους 15 χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης  και λειτουργεί στα πλαίσια του προγράμματος «Τελωνεία 2020».
Το ρόλο του οικοδεσπότη είχε το τελωνείο Κακαβιάς ως εκπρόσωπος των χερσαίων συνοριακών Τελωνείων της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με τη Διευθύντρια του Μαρία Καρανίκα να αναφέρεται στο σκοπό της Ομάδας. «Σκοπός της Ομάδας αυτής είναι η ενασχόληση της με θέματα που αφορούν τα εξωτερικά σύνορα της Κοινότητας.
Παρακολουθούνται οι αλλαγές της νομοθεσίας, λαμβάνονται αποφάσεις για κοινές δράσεις για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου, παρουσιάζεται η χαρτογράφηση των χερσαίων συνόρων σχετικά με τις διελεύσεις οχημάτων, εμπορευμάτων, σχετικά με το προσωπικό και υλικοτεχνικό εξοπλισμό των συνοριακών τελωνείων, σε μια προσπάθεια  καταγραφής  και βελτίωσης των αδύναμων τελωνείων», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Στον Μεθοριακό Σταθμό Κακαβιάς έχουν καταγραφεί τα τελευταία χρόνια σημαντικές επιτυχίες που αφορούν την κατάσχεση ναρκωτικών, αναβολικών, παραποιημένων εμπορευμάτων, λαθραίου καπνού, πυρομαχικών, επικίνδυνων υλικών, ρευστού και κλεμμένων οχημάτων, χωρίς βέβαια να λείπουν και τα προβλήματα που συνίστανται στην έλλειψη προσωπικού και τεχνολογικών μέσων
Ιδιαίτερη  αναφορά έκανε η κα. Καρανίκα στη συνεργασία των υπηρεσιών των συνόρων και ιδιαίτερα τόνισε τη συνεργασία του Τελωνείου με το Αστυνομικό Τμήμα Κακαβιάς. «Παρά τα διαφορετικά αντικείμενα των δύο υπηρεσιών των συνόρων,  έχουν ένα κοινό στόχο, την διασφάλιση των συμφερόντων του δημοσίου, την πάταξη του οργανωμένου εγκλήματος», σημείωσε.
Κλείνοντας την ομιλία της ζήτησε την συνδρομή των αρμόδιων υπηρεσιών προκειμένου τα Τελωνεία των Συνόρων να αποτελέσουν την ασπίδα, για την πάταξη του  λαθρεμπορίου και  την προστασία της κοινωνίας.
 Πηγή:inEPIRUS
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Πέμπτη 5 Ιουνίου 2014

ΤΑΙΠΕΔ: 5 ενδιαφερόμενοι στη β΄φάση για τον ΟΛΠ


Το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε, την Πέμπτη, τα πέντε επενδυτικά σχήματα, που εισέρχονται στη Β” φάση του διαγωνισμού για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς ΑΕ:
Τα σχήματα είναι:
  • APM Terminals, B.V.
  • COSCO (Hong Kong) Group Limited
  • International Container Terminal Services, Inc
  • Ports America Group Holdings
  • Utilico Emerging Markets Limited
Κατά τη Β” Φάση, οι προεπιλεγέντες επενδυτές θα αποκτήσουν πρόσβαση σε λεπτομερή στοιχεία για το περιουσιακό στοιχείο και τους σχετικούς όρους της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Εξάλλου, με την εκδήλωση ενδιαφέροντος από 8 επενδυτικά σχήματα έληξε σήμερα Πέμπτη, η προθεσμία υποβολής εκδηλώσεων ενδιαφέροντος για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ.:
Τα σχήματα είναι:
  • APM Terminals, B.V.
  • Deutsche Invest Equity Partners, GmbH
  • DufercoParticiption Holding, SA
  • International Container Terminal Services, Inc
  • Mitsui & Co., Ltd.
  • P&O Steam Navigation Company (DP World)
  • Russian Railways JSC / GEK TERNA S.A.
  • Yilport Holding,Inc
Στο αμέσως επόμενο διάστημα, οι σύμβουλοι αξιοποίησης θα αξιολογήσουν τις υποβληθείσες αιτήσεις και θα υποβάλουν την εισήγησή τους στο διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στην επόμενη φάση του διαγωνισμού.
 Πηγή:NERIT
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Δευτέρα 2 Ιουνίου 2014

Κατατέθηκε νομοσχέδιο για τα Logistics στη Βουλή

Δεν χωρά αμφιβολία , δεν επιδέχεται αμφισβήτηση , δίνει τα πάντα στα Logistic (γη και ύδωρ )






Εδώ οι  βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου: 
  • Αποσαφηνίζεται το πλαίσιο λειτουργίας για τις επιχειρήσεις που ανήκουν στον κλάδο των Logistics και ορίζονται οι επιχειρήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας (3PL – Third Party Logistics) για να ξεπεραστούν προβλήματα στην επαφή των επιχειρήσεων του κλάδου με το δημόσιο.
  • Επιτρέπεται η ελεύθερη άσκηση μιας ή περισσότερων δραστηριοτήτων logistics ταυτόχρονα (π.χ. κάποιος που διαχειρίζεται μια αποθήκη μπορεί να κάνει και μεταφορικό έργο) για να αντιμετωπιστούν διάφορα νομικά προβλήματα και για να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακος .
  •  Επιταχύνεται η διαδικασία για την εγκατάσταση «Κέντρων αποθήκευσης και Διανομής» με κριτήριο την προστασία του περιβάλλοντος και με βάση τις αρχές της αυτοσυμμόρφωσης.
  •  Εξισώνονται οι όροι δόμησης των Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής με αυτούς που ισχύουν για τα βιομηχανικά κτίρια και καταργείται ο διαχωρισμός βιομηχανικής και εμπορικής αποθήκης
  •  Εισάγεται το πλαίσιο για την αστική μεταφορά και τη διανομή εμπορευμάτων (Urban Logistics) για τη δημιουργία συγκεκριμένων χώρων στις πόλεις για τη στάθμευση των φορτηγών και την προσωρινή συγκέντρωση όλων των προϊόντων που πρόκειται να διανεμηθούν. Επίσης, προωθείται η πράσινη εφοδιαστική (Green Logistics) μέσω και της πρόβλεψης για καθιέρωση συστήματος καταγραφής αποτυπώματος άνθρακα για τις επιχειρήσεις αυτές.
  • Προβλέπεται η δημιουργία Επιχειρηματικών Πάρκων Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας. Τα πάρκα αυτά θα είναι ειδικά για logistics, θα εγκαθίστανται σε έκταση τουλάχιστον 500 στρεμμάτων και θα υπάγονται στις διαδικασίες fast track, λόγω της στρατηγικής τους σημασίας, ώστε να διευκολύνεται η προσέλκυση μεγάλων επενδυτών. Με το νόμο αυτό μπορούν να αναπτυχθούν Επιχειρηματικά Πάρκα Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας στην περιοχή του Θριασίου στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη στο πρώην στρατοπέδο Γκόνου.
  • Προωθείται η διαδικασία της τυποποίησης και προτυποποίησης στα ελληνικά Logistics από το Εθνικό Σύστημα Υποδομών Ποιότητας (ΕΣΥΠ) όπως π.χ. σε θέματα μοναδοποίησης φορτίων (unit loads), σήμανσης φορτίων, ανταλλαγής πληροφοριών, διαστάσεων μεταφορικών μέσων κλπ. Αυτό είναι απαραίτητο για λόγους ελέγχων στη λειτουργία των επιχειρήσεων αλλά και διασφάλισης της ποιότητας.
  •  Καταργείται η απαίτηση για πινακίδες όλων των ανυψωτικών μηχανημάτων (περονοφόρα) που κυκλοφορούν σε κλειστούς χώρους.
  •  Δημιουργείται σταθερή μονάδα στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτυών για την προώθηση των θεμάτων Εφοδιαστικής, με τη μορφή άμισθου Συμβουλίου και τη συμμετοχή φορέων του κλάδου.
Διαβάστε όλες τις βασικές διατάξεις του προσχεδίου του  νόμου που κατατέθηκε στην Βουλή . εδώ 

Πηγή:Taxhaven , Υπ. Οικονομικών
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709